کد خبر: ۱۰۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح پزشک خانواده در فارس اختیاری می شود

شیراز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختیاری شدن پزشک خانواده و طرح ارجاع در خبر داد.
به گزارش شیرازه، محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری فعالی های اخیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: طی هماهنگی های انجام شده از اسفند ماه طرح نظام ارجاع در شیراز اختیاری می شود.

وی تاکید کرد: شهروندانی که دوست دارند از این طرح استفاده کنند و با نامه ارجاع به متخصصین مراجعه می کنند ۳ هزار تومان و کسانیکه این نامه را نداشته باشند مانند دیگر استانهای کشور رقم ۳۰ هزار تومان را باید پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: با اختیاری شدن این طرح مردم باید انتخاب کنند که مانند دیگر استانهای کشور باشند یا در طرح پزشک خانواده حضور داشته باشند.

ایمانیه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای پزشکان خصوصی نیز حضور در این طرح اختیاری است، گفت: پزشکان دولتی که در این طرح حضور دارند اما پزشکان خصوصی چنانچه تمایلی داشته باشند می توانند این روند را ادامه دهند در غیر این می توانند از طرح خارج شوند و به مراکز بیمه نیز اعلام می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت مطالبات علوم پزشکی شیراز از سازمان های بیمه نیز گفت: دانشگاه ۸۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان از تامین اجتماعی، ۵۰۰ میلیارد تومان از بیمه سلامت و مابقی سایر بیمه ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این دیر کرد پرداخت بدهی سه مشکل ایجاد کرده که شامل بحث کارانه و اضافه کار پرسنل، بحث تهیه دارو که تعدادی از شرکت ها دارو نمی دهند و دیگری تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شدیم.

ایمانیه تصریح کرد: تامین اجتماعی مکاف است یک سوم از دریافتی خود را به امر درمان اختصاص دهد و سایر وظایف از مابقی درآمد هزینه شود امیدوارم که این یک سوم به درمان اختصاص یابد و بیمه سلامت هم چون اعتبارات دولتی است از نمایندگان درخواست می کنم مباحث تامین اعتبارات سلامت در بودجه ۹۶ مصوب کنند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت بابت سال ۹۵ هیچ پرداختی انجام نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجلس فعلی بسیار مشتاق برای توسعه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است، گفت: مجلس فعلی تاکیدش به پزشک خانواده و نظام ارجاع بیشتر است و تذکر داده اند که این طرح به طور جدی پیگیری شود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های عمرانی علوم پزشکی شیراز یادآور شد: ۱۴۵۰ پروژه در ۱۰ سال گذشته اجرایی شده که ارزش آن بیش از ۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این رقم ۱۴۰۰ میلیارد تومان دولتی بوده  و۵۰ پروژه خیرین بوده که فعالیت های عمرانی انجام شده در فارس در بحث سلامت بیش از تمامی استانها بوده است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت کتاب های تخصصی زبان نیز گفت: ۹ کتاب تخصصی زبان در راستای بومی سازی کتاب های تخصصی و نیمه تخصصی رونمایی شد.

نظرات بینندگان