کد خبر: ۱۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

برخی از مسؤولان به درد اصلی جامعه و مردم توجه ندارند/ مسأله نفوذ در جوانان و حوزه‌های علمیه مطرح است

امام جمعه شیراز گفت: چرا ما باید برخی از مسؤولانمان را در یک حال و هوایی ببینیم که به درد اصلی جامعه و مردم توجه نداشته باشند.
به گزارش شیرازه؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در دیدار ۱۲۰ نفر از پیشکسوتان و مبارزان قبل از انقلاب که شامگاه دیشب و قبل از طنین‌انداز شدن ندای الله‌اکبر در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه برگزار شد، گفت: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب فوق‌العاده به آن اصرار داشته و دارند مخصوصاً در فضای فعلی جامعه و به‌اصطلاح در فضای پسابرجام، مسأله نفوذ است.

وی در ادامه افزود: این حساسیت رهبر معظم انقلاب را ما امروز در صحبت‌های رئیس‌جمهور و دیروز هم در صحبت‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا شاهد بوده و هستیم.

نمی‌توانیم مسأله نفوذ را محدود به یک گروه خاص کنیم

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری این نکته را مطرح فرمودند که این قصه برجام عملاً دارد فضایی ایجاد می‌کند که آمریکا از این پنجره ورود پیدا بکند و ایده‌ها و خواسته‌های خودش را در کشور و منطقه دنبال کند.

وی ادامه داد: با این هشدارهای رهبر معظم انقلاب به مسؤولان و گردانندگان امور تبعا فضای کار برای آمریکا و اذناب آمریکا سخت شد و آن‌ها آن روی دیگر سکه را برملا کردند و نشان دادند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: آن رئیس‌جمهور با شگردهای خاص حزب دموکرات سخن می‌گفت و این‌یکی با الفبای گاوچرانی جمهوری خواهان ولی هر دو یکی است و یک نکته را دارند بیان می‌کنند، این‌که ما از این طریق آمدیم ورود کنیم جلوی‌مان را بستید، پس منتظر عکس‌العمل‌های بعدی باشید.

وی تصریح کرد: این مسأله نفوذ در ابعاد مختلف مطرح است و ما نمی‌توانیم آن را در یک زاویه خاص یا برای یک گروه خاص محدود بکنیم، مسأله نفوذ در حوزه‌های علمیه، رجال سیاسی، قانون‌گذاران، مدیران میانی و متوسط و در نخبگان و صاحبان قلم مطرح است.

آیت‌الله ایمانی با بیان این‌که همه به نحوی از انحا مخاطب نفوذی هستند که رهبر معظم انقلاب ما را از آن بر حذر داشته است، تأکید کرد: دشمن هم دارد کار خودش را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف نفوذ جوانان هستند، ادامه داد: جوانان مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی بودند، در میان ارکان مختلف مردم و در میان اقشار مختلف جوانان جایگاه بسیار بلند و رفیعی داشتند و این جایگاه بلند و رفیع امروز و سال‌های گذشته مورد طمع بیگانگان بوده و هست.

دشمن تلاش می‌کند جوانان را از صحنه‌های انقلاب دور کند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز کرد: الآن دارند تلاش می‌کنند، کاری می‌کنند که جوانان را از صحنه‌های مختلف انقلاب دور کنند که موفق نشدند و این انتظار را هم با خودشان به گور می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس در گذشته دارای سابقه‌ای بوده است، دشمن از روی این سابقه برای جوانان کار و برنامه‌ریزی کرده است.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: شما ببینید این‌قدری که در شیراز آموزشگاه موسیقی داریم برای کودک نوجوان و جوان در شهرهای دیگر هم با نسبت‌ جمعیتش دقت بفرمایید که آیا هست یا نیست و روی این مطالعه بفرمایید.

وی ابراز کرد: چرا باید تمام مجالسی که در این شهر برگزار می‌شود همراه با موسیقی باشد و بدون موسیقی برگزار نشود چرا ما باید برخی از مسؤولانمان را در یک حال و هوایی ببینیم که به درد اصلی جامعه و مردم توجه نداشته باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن خشک‌سالی در صورت نباریدن باران بیان کرد: تمام تالاب‌هایمان خشکیده، تالاب‌هایی که روی همه مسائل زندگی ما تأثیر می‌گذارد و هیچ‌کس به فکر نیست، دریاچه بختگان و طشک خشکیده، بزرگ‌ترین انجیرستان دیم دنیا به دنبال خشکیدن این دریاچه‌ها نابود خواهد شد ولی کسی به فکر نیست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معضل بیکاری در جامعه گفت: من نمی‌دانم کدامش راست است، مدیر شهرک‌های صنعتی از تعطیلی کارخانه‌ها خبر می‌دهد و دیگران از راه انداخته شدن کارخانه‌ها به ما خبر می‌دهند، کدامش راست است خدا می‌داند، ببینید کدامش درست است.

حواشی مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز


وی با اشاره به حواشی پیش آمده در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز گفت: ما این همه افتخار در جوانانمان بوده چرا نمی‌آیند افتخارات جوانانمان را در پایتخت جوانان کشورهای اسلامی ارائه دهند و می‌روند یک صحنه‌های مبتذل زشت و رسوا ارائه می‌دهند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در ورودی مراسم دختران مردم را در لباس‌های عشایری آوردند با تنبک، پسران در کنارشان با تنبک، از وزرای مربوطه و میهمانان ویژه استقبال می‌کنند و آنان می‌ایستند و تماشا می‌کنند، وارد جلسه می‌ِشوند تصنیف‌های مبتذل خوانده می‌شود و حرکات موزون بر اساس آن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پایان جلسه گروه موسیقی رستاک دعوت می‌ِشود و می‌آیند روی صحنه و حرکات بسیار زشت و مبتذل و موسیقی‌های مشترک مرد و زن انجام می‌گیرد، چرا؟

حماسه ۳۲ زن عشایر

وی یادآور شد: تاریخ را بردارید و بخوانید، ۳۲ زن عشایری بین برازجان و کنار تخته در یکی از ارتفاعات مستقر می‌شوند و یک مجموعه از نیروهای انگلیسی در استعداد بیشتر از گردان و کمتر از تیپ زمین‌گیر می‌کنند که یک عده‌ای از آنان فرار می‌کنند و یک عده‌ای کشته می‌شوند و اجازه عبور از کتل به آنان داده نمی‌شود که بخواهند از آنجا وارد شیراز و استان فارس شوند.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: چرا این‌ها را معرفی نمی‌کنید، شما که می‌خواهید به جوانان ما افتخارات را معرفی کنید، افتخارات ما آن است؛ این نفوذ نیست؟ اختیار جوانان را دست چه کسی داده‌ایم، چه کسی دارد جوانان را مدیریت می‌کند و هیچ‌کس هم نسبت به این مسأله عکس‌العمل نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: چرا؟ به چه مناسبت باید این‌جور باشد، ما مدال‌آورانی در عرصه‌های علم و المپیادهای مختلف داشته‌ایم، چرا آن‌ها را نیاوردید، چرا آن‌هایی که در عرصه ورزش برنده‌شده بودند را نیاوردید، چرا بچه‌های شهدا را معرفی نکردید؟ چرا پسر شهیدی که بالاترین رتبه را در دانشگاه در تمام درس‌ها آورده و بالاترین امتیازات را کسب کرده است، معرفی نکردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: این‌ها جوان ما هستند یا جوان ما آن طبل‌زن‌ها و رقاصه‌ها هستند، این نفوذی است که دارم عرض می‌کنم دارد انجام می‌گیرد، دردم این است که تولیت کار این جوان به عهده کسانی است که نه جوان را می‌شناسند نه الفبای جوانی اسلامی را درک می‌کنند و نه انگیزه نجات جوان دارند.

وی با گلایه از مسؤولان در پایان گفت: همان آقایی که این کارها را انجام داده است، امتیاز گرفته و از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان فارس انتخاب شده است.
نظرات بینندگان