کد خبر: ۱۰۷۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

ارجاع پزشک خانواده شهری در استان فارس اختیاری می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قسمت ارجاع در برنامه پزشك خانواده شهري از ابتداي فروردين سال آينده در استان فارس اختياري خواهد شد.

به گزارش شیرازه، احمد رضازاده سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: اختياري شدن ارجاع پزشك خانواده در ستاد راهبردی نظام سلامت به تصویب رسیده است.

وي با تاكيد براينكه با اختیاری شدن ارجاع در برنامه پزشک خانواده شهری استان فارس، مشکلات این برنامه حل خواهد شد، گفت: از ابتداي فروردين 96 شهروندان مي‌توانند با توجه به تشخيص پزشك خانواده خود به پزشك متخصص يا فوق تخصص مراجعه كرده و از مزاياي پرداخت‌هاي حداقلي برخوردار شوند يا اگر تمايلي ندارند شخصا و بدون دريافت فرم ارجاع به پزشكان متخصص و فوق تخصص مراجعه كرده و 30 درصد فرانشيز درماني را پرداخت كنند.

رضازاده توضيح داد: شهروندانی که مایل به استفاده از برنامه پزشك خانواده در مراجعه به پزشكان تخصصي هستند تنها 10 درصد فرانشيز مربوطه را پرداخت مي‌كنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز يادآور شد:افزایش دسترسی مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر به پزشکان، کاهش رابطه مالی بین بیمار و پزشک، کاهش پرداخت از جیب مردم از تاثيرات مهم و مزاياي برنامه پزشك خانواده شهري بوده، به‌طوريكه سال گذشته اجراي اين طرح در فارس باعث كاهش 149 ميليارد تومان هزينه‌هاي درماني پرداختي از سوي مردم شده است.

رضازاده گفت: برنامه پزشک خانواده شهری طی 4 سال و نيم گذشته باعث تشخيص بيماري ديابت در 84 هزار نفر و تشخيص پرفشار خوني در 146 هزار نفر از مردم فارس و مراقبت از اين افراد شده است.

به گزارش شیرازه، بنا بر تصمیمات اتخاذ شده توسط اعضای ستاد راهبردی استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتر ایمانیه ، درخواست اختیاری شدن استفاده از برگه ارجاع به ستاد کشوری طرح مذکور، ارسال شده بود که به تصویب رسیده است.

گفتنی است محدودیت ارجاع از طریق پزشک خانواده از اندک مواردی بود که نارضایی شهروندان را به همراه داشت که با اجرای این مصوبه این نگرانی نیز برطرف خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
0
آخی راحت شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
0
این طرح کلا بایستی برداشته شود. هیچ منفعتی برای مردم نشد چرا اینقدر روی تصمیم بی اساسشون پافشاری می کنند