کد خبر: ۱۰۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی فارس در گفتگو با شیرازه:

کاهش 3 درصدی تلفات جاده ای از ابتدای نوروز / تاکنون حوادث جاده ای خاصی در فارس رخ نداده است

سرهنگ علی ذوالقدر با بیان اینکه با بهره گیری از نیروهای کمکی توانسته ایم نیروی راه، پلیس راهور و گشت های انتظامی را تقویت کنیم، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و تلاش نیروی انتظامی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 3 درصد کاهش تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: پلیس جهت برقراری امنیت و کنترل وضعیت ترافیکی در ایام نوروز علاوه بر کلیه نیروهای انتظامی، عملیاتی، ترافیکی و غیر محسوس از پلیس های افتخاری، همیاران پلیس و همیاران ترافیکی بکارگیری کرده است.

سرهنگ علی ذوالقدر با بیان اینکه با بهره گیری از نیروهای کمکی توانسته ایم نیروی راه، پلیس راهور و گشت های انتظامی را تقویت کنیم، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و تلاش نیروی انتظامی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 3 درصد کاهش تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

وی با اعلام اینکه بحمدلله تاکنون حوادث خاصی نداشته ایم، افزود: نظم و امنیت عمومی مردم و مسافران نوروزی برقرار شده و درصد بیشتری از خواسته های مسافران نیز برآورده شده است.

ذوالقدر بیان کرد: در بحث نظم و امنیت مسافران، علاوه بر گشت های عادی، پاسگاه ها و کلانتری ها که در حال ارایه خدمات هستند، 431 ایستگاه نوروزی در سطح استان فارس تعبیه کرده ایم که همگی وظیفه ارائه خدمات، راهنمایی، ایجاد امنیت و کنترل ترافیک را بر عهده دارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه حدود 11 هزار نفر از نیروهای پلیس در حال خدمت رسانی به عموم مردم و مسافران هستند، گفت: تعداد 1660 گشت انتظامی، ترافیکی و امنیتی در سطح استان راه اندازی کرده ایم و اقدامات مختلفی از جمله نصب بنر، بروشور و راهنمایی مسافران را نیز انجام داده ایم.

این مقام انتظامی همچنین با عنوان اینکه روزانه 800 هزار تا یک میلیون خودرو از استان های دیگر وارد فارس می شود، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 9 میلیون و 481 هزار و 206 خودرو وارد استان شده و تردد جاده ای داشته ایم.

وی با بیان اینکه 16 مسیر رفت و برگشت به فارس داریم، افزود: ترددها از مسیرهای جم _ فیروزاباد، شهرضا _ آباده، بندرعباس _ داراب، یاسوج سپیدان، بوشهر _ کازرون، سیرجان _ نیریز، بندرعباس _ لار، بوانات _ مرودشت و گچساران _ نورآباد وارد یا خارج شده اند.

به گزارش شیرازه، طبق آمار ارائه شده توسط پلیس، مسافران نوروزی و عموم مردم بیش از 95 درصد بابت عملکرد و ارائه خدمات پلیس و 91 درصد نیز جهت پیشگیری از سرقت توسط پلیس رضایت داشته اند.

سرهنگ ذوالقدر با اظهار اینکه تمامی مراکز اقامتی دائمی و موقتی ( اقامتگاه هایی که توسط شهرداری تعبیه شده است) تحت پوشش نیروی انتظامی قرار دارد، گفت: مراکز گردشگری، تفریحی نیز توسط پلیس تحت پوشش امنیتی در راستای پیشگیری از سرقت و روان سازی ترافیکی قرار گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مردم حتی الامکان در سطح شهر از وسایل نقیله عمومی استفاده کنند، توصیه های پلیسی در این ایام را اینگونه برشمرد: مردم از حضور در نزاع های خیابانی خودداری کنند چرا که سارقان با ایجاد نزاع های سوری در جامعه اموال مردم را سرقت می کنند، افرادی که در دستان خود کیف حمل می کنند در پیاده راه ها عبور و مرور داشته باشند و در مراقبت و نگهداری اموال خود توجه ویژه ای داشته باشند تا در شلوغی ها اموالشان به سرقت نرود.

وی افزود: اگر رانندگان و یا عموم مردم با افراد مشکوکی که خود را پلیس معرفی می کنند برخورد کردند با پلیس 110 تماس بگیرند و قبل از اینکه اطمینان لازم را حاصل کنند از ارائه مدارک و یا وسیله نقیله خود به فرد مورد نظر خودداری کنند.

ذوالقدر با اشاره به شگرد جدید کلاهبرداران گفت: عده ای با مردم تماس می گیرند و می خواهند جهت تحویل گرفتن جوایز و یا واریز پول برای بستن قرارداد با ارگان های مختلف مردم را به پای دستگاه های خودپرداز بکشانند و از این طریق حسابشان را خالی کنند لذا از عموم مردم تقاضا داریم از پذیرفتن درخواست افراد مشکوک و ناشناس خودداری کنند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان