کد خبر: ۱۰۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

اکران عمومی«ماجرای نیمروز» در سینما «شیراز»،«سعدی»،«پیام»/عوامل فیلم در شیراز تقدیر می‌شوند

«ماجرای نیمروز»، به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین خلق می‌پردازد. این درگیری ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر بعنوان رئیس جمهور توسط مجلس شدت می‌گیرد.
اکران عمومی «ماجرای نیمروز» در سینما «شیراز»،«سعدی»،«پیام»/عوامل فیلم در شیراز تقدیر می‌شوند
به گزارش شیرازه، «ماجرای نیمروز» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی محصول سال ۱۳۹۵ است.
این فیلم در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین خلق می‌پردازد. این درگیری ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر بعنوان رئیس جمهور توسط مجلس شدت می‌گیرد. گروهک های ضد حکومت مانند مجاهدین دست به ترورهای موفق و ناموفق مقامات ارشد حکومت می‌ زند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه مجاهدین خلق هستند. در این میان، روابط سابق بین یکی از اعضای سپاه و زنی از اعضای مجاهدین خلق که در گذشته در دانشگاه همکلاسی بودند، بُعد دیگری به اتفاقات این فیلم می افزاید.

رسول شهابیان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس در گفتگو با شیرازه، از اکران مردمی ماجرای نیمروز راس ساعت 19 جمعه 18 فروردین ماه در سینما سعدی شیراز خبر داد.

رسول شهابیان با بیان به اینکه اکران این فیلم از 28 اسفند سال 95 آغاز و تاکنون ادامه داشته است، اظهار داشت: ادامه اکران بر اساس استقبال مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اکران های نوروزی در سینما «پیام» و سینما «سعدی» بوده است، خاطرنشان کرد: استقبال ها نسبتا خوب بوده است.


 مهدی پارسایی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم، از اکران فیلم « ماجرای نیمروز» در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس از جمعه 18 فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران فیلم ساعت 16 روز جمعه در سینما شیراز انجام می‌شود، گفت: در اکران عمومی " ماجرای نیمروز" از محمدحسین مهدویان، سیدمحمود رضوی، هادی حجازی‌فر، مهدی پاکدل و دیگر عوامل این فیلم تقدیر می‌شود.

نظرات بینندگان