کد خبر: ۱۰۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶

رکاب زنی و کوهپیمایی پرسنل و رابطین سلامت زرقان

به همت واحد بهداشت روان و جلب مشارکت های شبکه زرقان و مناسب روز جهانی بهداشت همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی با حضور پرسنل و رابطین سلامت شبکه زرقان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به همت واحد بهداشت روان و جلب مشارکت های شبکه زرقان و  مناسب روز جهانی بهداشت همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی با حضور پرسنل و رابطین سلامت شبکه زرقان برگزار شد.
در این همایش تیم دوچرخه سواری این شبکه مسیر مقابل ساختمان اداری را تا تنگ چشمه زرقان رکاب زدند.

همزمان با اجرای این برنامه سفیران سلامت با همراهی جمعی از پرسنل بهداشت و درمان زرقان نیز مسیر ورودی منطقه حفاظت شده تا تنگ چشمه را کوهپیمایی کردند.

behdasht96_x8x

اسما پورقیومی کارشناس مسئول واحد بهداشت روان زرقان با حضور در این برنامه در خصوص شعار روز جهانی بهداشت امسال گفت: افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که در آن خلق فرد غمگین و علاقه اش را به کارهای که قبلا از آن ها لذت می برد از دست می دهد و عملکرد روزانه فرد مختل و این شرایط حداقل به مدت ۲ هفته ادامه می یابد و علاوه بر این کاهش انرژی، تغییر میزان خواب و اشتها، بی قراری و اضطراب، فقدان قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی، ناامیدی و افکار خودکشی در فرد دیده میشود.

behdasht96_x5x


وی ادامه داد: افسردگی در همه ی گروه های سنی می تواند بروز کند و به علت آزردگی روانی که ایجاد میکند باعث افت عملکرد در افراد می شود، در حال حاضر افسردگی بعد از حوادث رانندگی دومین علت مرگ و میر گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال است،اما افسردگی قابل پیشگیری و درمان است درک بهتر پدیده افسردگی و آگاهی از راه های پیشگیری و درمان آن به کاهش انگ پیرامون آن منجر میشود و در نتیجه افراد بیشتری برای دریافت خدمات مراجعه میکنند.

اسما پورقیومی در ادمه گفت : کیفیت ارتباط گروه همسالان، همکاران و اعضای خانواده می تواند در پیشگیری از افسردگی نقش مثبتی را ایفا کند و سبک زندگی مطابق الگوهای رفتاری صحیح خواب شبانه روزی، وعده های غذایی، ورزش، عدم سوء مصرف مواد مخدر، محرک و الکل و عدم مصرف داروهای روانپزشکی بدون تجویز پزشک و تلاش برای یادگیری مهارت های زندگی و فرزندپروری می تواند در پیشگیری از افسردگی موثر باشد.

کارشناس مسئول واحد بهداشت روان زرقان بیان کرد: پیشگیری از افسردگی در سنین نوجوانان، جوانان و سالمندان بسیار مهم است و تحقیقات حاکی از آن است که افسردگی در زنان دوبرابر مردان است و افسردگی پس از زایمان می تواند در درصدی از زنان سلامت مادران و نوزادان را خدشه دار کند.


شایان ذکر است با افتتاح مراکز جامع  سلامت شهری کارشناس بهداشت روان مستقر در این مراکز همه روزه،‌ بصورت رایگان به بیمارانی که توسط پزشک خانواده خود ارجاع داده شود را مشاوره میدهند که این موضوع نیز همه روزه صبح ها در مرکز جامع سلامت ضیغمی زرقان در حال انجام می باشد.

منبع: زرقونیا

برچسب ها: زرقان ، بهداشت ، پیاده روی
نظرات بینندگان