کد خبر: ۱۰۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

عملکرد شورای شهر کازرون از منظر قضاوت مردم + نتایج نظرسنجی

چهار سال از عمر شورایی گذشت که ترکیب پیرو جوان آن در بدو فعالیت نوید روزهای روشن و خوبی برای شهر کازرون را در پی داشت.

به گزارش شیرازه، چهار سال از عمر شورایی گذشت که ترکیب پیرو جوان آن در بدو فعالیت نوید روزهای روشن و خوبی برای شهر کازرون را در پی داشت.

تصور این بود که انرژی جوان تر های شورا با پشتوانه پختگی و تجربه کاری اعضای بزرگتر تحول آفرین خواهد بود.

از طرفی همکاری بی سابقه و همه جانبه مسئولان و مدیران شهرستان ، رسانه ها و به ویژه مردم برای شورای شهر قوتی بود که در دوره های دیگر کم سابقه بود.

اما عملکردها آنطور که انتظار می رفت ، قابل قبول نبود.

طبیعی بود که رسانه ها به خواست مردم پرسش ها و مطالباتی را در مورد عملکرد شورا مطرح می کردند ولی به آرشیو رسانه ها که رجوع میکنیم جز اندکی پاسخ، مطلب خاصی وجود ندارد.

امروز شورای شهر با تل انباری از سوالات و توقعاتی روبرو است که خودشان ایجاد کردند و این حجم عظیم پرسش‌ها و مطالبات به حدی است که اعضای شورا حاضر نیستند در هیچ فضایی پاسخ شفاف آن را بدهند.

در این روزهای پایانی عمر شورا ، فرض را بر این گرفتیم که همه ی اسناد و مدارک و پرسش های رسانه ای ما ارزشی ندارد و تصمیم گرفتیم عملکرد شورا را بر اساس نظر مستقیم مردم مورد سنجش قرار دهیم.

با یک نظرسنجی کلی در بازه زمانی 5 روز از جامعه ی اماری 1020 نفره نتایجی حاصل شد که دور از انتظار نبود.

در این نظرسنجی که از 7:00 صبح روز 27 فرودین آغاز و تا تا ساعت 24:00 روز پنج شنبه 31 فروردین به مدت 5 روز ادامه ادامه داشت قریب به هفتاد درصد شرکت کنندگان عملکرد شورا را "خیلی ضعیف" و 9 درصد نیز "ضعیف" توصیف کرده اند.

در این میان 11 درصد از شرکت کنندگان عملکرد شورا را "خیلی خوب" و 4 درصد نیز آن را "خوب" توصیف کردند که می شود گفت عملکرد شورا از نظر 15 درصد مخاطبان قابل قبول توصیف شده است.

7 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز نتیاج عملکرد شورا را عملکردی "متوسط" توصیف کردند.

با این حساب احتمال رای آوری اعضای شورای کنونی که برای دوره جدید ثبت نام کرده اند کار بسیار دشواری به نظر می رسد.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان