کد خبر: ۱۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز:

ساکنان جنوب شهر از فرهنگ بالاتری در نگهداری از وسیله نقلیه عمومی برخوردارند/آمار خسارت جانی در تصادفات جرحی همچنان رو به افزایش است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز گفت: در 38 درصد از تصادفاتی که منجر به فوت می شود یک موتور سیکلت نقش دارد که یا راکب فوت می کند و یا عامل فوت دیگری می شود.
به گزارش شیرازه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه مطالبی در خصوص تصادفات و سوانح در شیراز و حمل و نقل عمومی پرداخت.

ناصر شمس با اشاره به اینکه در نوروز امسال توسط شهرداری و پلیس راهور برنامه های ویژه ای از جمله کمپین های فرهنگی و فرهنگسازی ترافیک و گسترش هوشمندسازی ترافیک طراحی شد، از کاهش 41 درصدی جان باختگان بر اثر تصادف در سال 95 به نسبت سال 94 خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه در یک ماهه اول سال جاری سه کشته بر اثر تصادف داشته ایم، در حالی که در سال های گذشته آمار بیش از این بوده است، تاکید کرد: شیراز در بحث جان باختگان ترافیکی ایمن ترین شهر کشور بوده است اما آمار خسارت جانی در تصادفات جرحی همچنان رو به افزایش است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز با عنوان اینکه در سال جاری اصلی ترین برنامه ما ارتقا حوزه ایمنی عابران پیاده است، خاطرنشان کرد: در 38 درصد از تصادفاتی که منجر به فوت می شود یک موتور سیکلت نقش دارد که یا راکب فوت می کند و یا عامل فوت دیگری می شود.

شمس از برگزاری جشنواره موتورسیکلت سواری و یا ایمنی موتورسواری در روز دوشنبه خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه در سال گذشته خبری مبنی بر ورود 286 دستگاه اتوبوس تولیدی طبق آخرین استاندارد روز اروپا به شیراز را دادیم، گفت: مجوزهای محیط زیستی و شماره گذاری این اتوبوس ها تهیه و انجام شده است و ظرف یک هفته آینده به صورت تدریجی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز در ادامه اظهار داشت: 140 عدد این اتوبوس ها صرف جایگزینی اتوبوس های فرسوده و نوسازی ناوگان می شوند و 140 عدد دیگر نیز به تمام خطوط شهری اضافه خواهند شد.

شمس با اعلام اینکه امسال را سال توسعه حمل و نقل عمومی در کلان شهر شیراز نامگذاری کردیم، بیان کرد: در حال اتمام مطالعات جهت توسعه اتوبوسرانی، هوشمندسازی این ناوگان و همچنین توسعه خطوط ویژه شهری هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص چگونگی تعریف عدالت شهری و چرایی تبعیض در واگذاری اتوبوس در جنوب و شمال شهر تاکید کرد: تلاشمان در راستای اجرای عدالت بوده است و سعی کرده ایم اتوبوس ها را در همه مسیرها توزیع کنیم؛ در صورت مشاهده هر گونه تبعیض و کمبود از طریق شماره 137 به ما اطلاع داده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شیراز تصریح کرد: بر خلاف تصور ما ساکنان مناطق جنوب شهر از فرهنگ بالاتری در نگهداری از وسیله نقلیه عمومی برخوردارند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان