کد خبر: ۱۰۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

تجمع سهامداران یک شرکت‌ نفتی به روند غیرقانونی واگذاری شرکت+ تصاویر

یکی از سهامدارن می گوید: متاسفانه در سالیان گذشته هیئت مدیره طی یک روند غیرقانونی با تغییر اساسنامه شرکت ساختمان نصب قصد دارد با تاسیس پنج شرکت حقوقی دست سهامداران حقیقی را از هیئت مدیره کوتاه و ۴۹ هزار سهم متعلق به سهامداران را به شرکت پردیسان واگذار کند.
به گزارش شیرازه، صبح امروز جمعی از سهامداران شرکت ساختمان نصب صنایع پتروشیمی و شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی در اعتراض به عملکرد غیرقانونی هیئت مدیره در مقابل هتل پرسپولیس محل برگزاری مجمع این شرکت تجمع کردند و خواستار بازگشت سهام و حقوق سهامدارن اصلی شدند.

عسگر علی‌پور که در سال 91 از اعضای علی البدل هیئت مدیره بوده و به دلیل اعتراض به روند غیرقانونی مدیران اخراج شده است در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: شرکت ساختمان نصب صنایع پتروشیمی و شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۶۸ تاسیس شد و بر اساس اصل ۱۴۴ قاتون اساسی طی روند قانونی خصوصی شده و دستاورهای قابل توجهی داشته است. هدف از تاسیس این دو شرکت بازسازی و نوسازی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌هایی بود که در جنگ تحمیلی آسیب دیده بود. این دو شرکت پس از بازسازی پالایشگاه آبادان و پتروشیمی بندر امام بعنوان بازوی اجرایی شرکت صنایع ملی پتروشیمی و شرکت نفت، با اجرای چند پروژه نقش شایانی در خودکفایی بنزین داشته است که اجرای فازهای یک و سه پالایشگاه آبادان و طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس از جمله افتخارات کسب شده در این زمینه است.

علی‌پور که از سهامداران قدیمی شرکت ساختمان نصب است، گفت: متاسفانه در سالیان گذشته هیئت مدیره طی یک روند غیرقانونی با تغییر اساسنامه شرکت ساختمان نصب قصد دارد با تاسیس پنج شرکت حقوقی دست سهامداران حقیقی را از هیئت مدیره کوتاه و ۴۹ هزار سهم متعلق به سهامداران را به شرکت پردیسان واگذار کند. با اجرایی شدن این روند شرکت طراحی مهندسی به افراد خارج از این مجموعه واگذار شده و باعث نابودی شرکت و زحمات سی ساله صاحبان اصلی دارای سهام می‌‍شود.

مدیر روابط عمومی شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی افزود: شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی بعنوان یک شرکت دانش بنیان که نقش اساسی در بی نیازی کشور از ورود بنزین داشته و در طول ۳۰ سال گذشته با اجرای ۶۰ پروژه برای ۲۴ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است. پردیسان یک شرکت سرمایه گذاری است که توسط هیئت مدیره تشکیل شده است تا مالکیت و فروش اموال شرکت طراحی مهندسی را به بهانه سرمایه گذاری در بورس به  افراد خارج از مجموعه واگذار کنند که این اقدام منجر به نابودی آن می‌شود.

سعید رزمخواه نیز می‌گوید: شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی بعنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول دهه‌های گذشته نقش مهمی در بی نیازی کشور از بیگانگان داشته است و به همین دلیل از مقامات استان خواستاریم در جهت حفظ این شرکت با حمایت از 350 سهامداری که در تاسیس و شکوفایی این شرکت نقش عمده‌ای داشته‌اند تلاش کنند تا در سال‌های آینده برای کشور ارزش آفرینی کنیم.

جاوید شریفی، یکی دیگر از سهامداران گفت: هدف از تاسیس وادغام دو شرکت ساختمان نصب صنایع پتروشیمی و شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی استقلال اقتصادی بود. شرکت طراحی مهندسی با طرح‌های تفصیلی در ارتباط با صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اجرای پروژه‌های متعددی را به عهده داشته است. متخصصین این دو شرکت در حوزه‌های مختلف تخصص دارند و نیازی به ارتباط و ادغام در شرکت دیگری وجود ندارد. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و تولید لازم است مدیران و مسئولین از تصمیماتی که باعث به خطر افتادن شرکت‌ها و سرمایه‌های عظیم می‌شود پرهیز کنند. در صورت واگذاری این شرکت چه ضمانتی وجود دارد تلاش‌های صورت گرفته روند نابودی و اضمحلال را طی نکند؟ و نگرانی همه سهامداران تجمع کننده از بین رفتن تلاش های صورت گرفته در طول 30 سال گذشته در راستای اعتلای این شرکت است.

شریفی افزود: شرکت ساختمان نصب و صنایع پتروشیمی از بدو تاسیس بعنوان شرکت بین المللی پروژه های فراوانی را اجرا کرده و یکی از قطب‌های مهندسی در استان فارس محسوب می‌شود. متاسفانه در طول سالیان گذشته هیئت مدیره با استفاده از 49 درصد سهامی که در اختیار دارد مسیر شرکت را تغییر داده و در واقع به جای برگزاری انتخابات آزاد برای تشکیل مجمع با ابزار قدرت به دنبال انتصاب افراد مدنظر خود است و ما سهامداران تا کنون نتوانسته‌‍‌ایم با انتصاب یک شخصیت حقیقی در هییت مدیره در اخذ تصمیمات نقش داشته باشیم. درخواست ما این است که؛ در یک انتخابات آزاد با سازوکار صحیح و روشن هیئت مدیره انتخاب شود و سهامداران به حقوق قانونی خود برسند.

نظرات بینندگان