کد خبر: ۱۰۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر خبر داد:

ضدعفونی شدن خوابگاه دانشکده فنی باهنر جهت کنترل بیماری/تغییر در سلف سرویس

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز گفت: برای کنترل بیماری، کمیته بحران تشکیل شد و با دعوت از تیم های بهداشتی و ایمنی، سلف سرویس و خوابگاه ضدعفونی شد.
به گزارش شیرازه، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسمومیت غذایی دانشجویان اظهار داشت: سه شنبه شب آمار اولیه دانشجویان 25 نفر بود. در ساعات اولیه اورژانس در محل حاضر شد و تا صبح چهارشنبه تعداد دانشجویان بیمار به 289 نفر افزایش یافت.

محمد مهدی علویان مهر ادامه داد: از 289 دانشجو 120 نفر در دانشکده به صورت سرپایی درمان و 160 نفر به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) منتقل شدند و این دانشجویان 24 تا 48 ساعت در بیمارستان تحت درمان بودند.

وی با اشاره به بستری شدن شش نفر از دانشجویان در بیمارستان بعثت، دو نفر در بیمارستان نمازی و یک نفر در بیمارستان مسلمین افزود: تا به امروز همه دانشجویان از بیمارستان مرخص شدند.

علویان مهر درباره اقدامات انجام شده گفت: برای کنترل بیماری، کمیته بحران تشکیل شد و با دعوت از تیم های بهداشتی و ایمنی، سلف سرویس و خوابگاه ضدعفونی شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز خاطر نشان کرد: چون احتمال می دادیم مسمومیت غذایی به خاطر سهل انگاری نیروهای سلف دانشکده باشد، ظروف جدید را جایگزین و با همکاری دانشگاه شیراز پیمانکار سلف سرویس را تغییر دادیم، البته لازم به ذکر است که سال گذشته حدود 200 میلیون تومان برای تجهیزات جدید سلف هزینه شده بود.

علویان مهر با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست بررسی علت یا عوامل مسمومیت دانشجویان را داشتیم، گفت: به دلیل اهمیت مسئله از وزارت علوم شخص وزیر پیگیر ماجرا بودند. اگر کمک و یاری ارگانهای مختلف از بیمارستان ها و دانشگاه ها نبود مسلما با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم. خوشبختانه با اقدامات کنترلی انجام شده روند توسعه بیماری در خوابگاه با شیب تندی به صفر رسید.

وی با اشاره به همکاری ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، افزود: بسیج دانشجویی از همان روز اول با اطلاع به اورژانس و با هماهنگی با بیمارستان مسلمین و درمانگاه بقیه الله کمک بسیار خوبی داشت.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز با بیان اینکه امکان مسمومیت غذایی دانشجویان در هر شهر و دانشگاهی وجود دارد، تصریح کرد: آنچه که در توان ما است، کنترل علت و عوامل مسمومیت است که در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گرفته ایم و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاق تلخی نباشیم.

نظرات بینندگان