کد خبر: ۱۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس مطرح شد:

۳ هزار پروژه نیمه تمام در استان فارس وجود دارد/ افزایش 99 درصدی بودجه فارس/ تاکیدبرای به کار گیری بانوان در پست های مدیریتی و اجرایی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: ۳ هزار پروژه نیمه تمام در استان فارس وجود دارد که برای تکمیل آنها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش شیرازه، ساسان تاجگردون بعد از ظهر دیروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه 3 هزار پروژه نیمه تمام در استان فارس وجود دارد که برای تکمیل آنها 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اظهار داشت: در بودجه امسال شروع هرگونه پروژه جدید ممنوع است و اولویت فرمانداران بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشد.
 
وی با بیان اینکه بودجه استانی فارس در سال 96 با 99 درصد رشد نسبت به سال گذشته به رقم 932 میلیارد و 553 میلیون تومان رسیده است، افزود: 523 میلیارد و 105 میلیون تومان از آن اعتبارات هزینه‌ای و 320 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان فارس است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان در دو بخش «حقوق و مزایا» و «سایر» هزینه می‌شود که به ترتیب 304 میلیارد و 500 میلیون تومان و 218 میلیارد و 600 میلیون تومان است، عنوان کرد: اعتبارات 3 درصد نفت و گاز استان فارس 372 میلیارد و 800 میلیون تومان است که 115 میلیارد و 600 میلیون تومان از آن صرفا به شهرستان‌هایی که در تولید نفت و گاز سهم دارند اختصاص می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه های نیمه تمام  از سال‌های گذشته مانده و هنوز پرداخت نشده است، اظهار داشت: مطالبات مانده مرخصی سال‌های 94 و ماقبل و نیز پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی بازنشستگاه سال 95 نیز 432 میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است.

بودجه استان‌ فارس ۹۹ درصد افزایش یافت‌

سید محمدعلی افشانی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه بودجه استانی فارس در سال 96 حدود 99 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: با وجود اینکه سهم اعتبارات استانی ما نزدیک به دو برابر شده است اما هنوز 68 درصد اعتبارات استان اعتبارات ملی است که همه مدیران باید در افزایش و تخصیص این اعتبارات تلاش کنند.

وی خطاب به مدیران دولتی عنوان کرد: مهم‌ترین شاخص ارزیابی عملکرد شما میزان جذب اعتبارات ملی است و برای بالا بردن میزان جذب باید در 30 روز آینده تمام تلاش خود را انجام دهید.

استاندار فارس با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بیشتری دارند، افزود: دلیل تاکید ما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فعال کردن اعتبارات راکدی است که در این پروژه‌ها در سال‌های قبل هزینه شده است.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان فارس از مدیران دولتی خواست در تقسیم اعتبارات خود به این نکته توجه داشته باشند و در ادامه بر به کارگیری زنان و بانوان در پست‌های مدیریتی و اجرایی استان فارس تاکید کرد و گفت: مدیران دولتی ماهانه در این مورد گزارشی به استانداری ارائه دهند.

افشانی در بخش دیگری از سخنن خود با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم استان فارس در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: ما تنها حاکمیت قانون را دنبال می‌کنیم و هیچ کس نباید به نام قانون انتظار انجام کاری خلاف قانون را از ما داشته باشد.  

وی با بیان اینکه افرادی که تریبون در اختیار دارند کار بزرگی که مردم کردند و انتخاباتی که در کمال صحت و سلامت برگزار شد را زیرسوال نبرند زیرا این به نفع استان فارس نیست، گفت: هر اعتراضی باید از مسیر قانونی پیگیری شود و با فضاسازی هیچ رفتار غیرقانونی در استان انجام نمی‌شود.

افشانی با بیان اینکه استان فارس در بین تمام استان‌های هم‌تراز از نظر میزان مشارکت مردم و میزان رای به رئیس جمهور منتخب اول بوده است، افزود: ما باید جواب این مسئولیت‌پذیری مردم را در عمل بدهیم و دیگر از فضای انتخاباتی وارد فضای اجرایی شویم و به کمک هم نرخ بیکاری فارس را کاهش دهیم و فضای کسب و کار در این استان بهبود بخشیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان