کد خبر: ۱۱۱۳۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
متن و حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس:

مدیران کم‌کار برکنار می‌شوند/ برگشت اعتبارات تخصیص یافته ظلم به مردم است/ مدیران از فضای انتخابات و پسا انتخابات خارج شوند

استاندار فارس ضمن اظهار امیدواری از اینکه حتی یک ریال از اعتبارات اوراق اسناد خزانه برگشت داده نشود، گفت: اگر مدیری کم‌کاری کند و اعتبارات اسناد خزانه برگشت داده شود به مردم استان ظلم کرده است.

به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان فارس اظهار کرد: برای جذب اعتبار اوراق اسناد خزانه اسلامی، زحمات بسیاری کشیده شده و نباید این فرصت از استان گرفته شود چراکه بر سهمیه بودجه سال جاری نیز تأثیر منفی دارد و استان ضرر می‌کند.

نام مدیران ناموفق در جذب اعتبارات رسانه‌ای می‌شود

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که از اعتبارات ملی سهمی مناسب برای استان دریافت کنند و افزود: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران، اخذ منابع ملی برای استان است و مدیرانی که تا به حال در زمینه جذب اوراق اسناد خزانه اسلامی اقدام نکرده و یا موفق به جذب تمامی آن نشدند هرچه سریع‌تر به این کار اقدام کنند وگرنه نام مدیران ناموفق را به رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

مقام ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه اخذ اعتبارات ملی برای فارس نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارد، گفت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با کوشش بیشتر وضعیت مطلوب تری ایجاد کنیم تا مردم بتوانند بهره لازم را ببرند.
استاندار فارس با اشاره به پیش بینی 21 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای نقد کردن اسناد خزانه اسلامی افزود: تجربه سالیان گذشته نشان داده تقریبا تمام تخصیص‌ها مربوط به نیمه اول سال است، بنابراین مدیران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در دو ماه باقی مانده هرآنچه که می توانند جذب کنند چرا که در نیمه دوم سال با توجه به مشکلات مالی که پیش می‌آید اعتبارات عمرانی به راحتی تخصیص داده نمی‌شود.

مدیران از فضای انتخابات و پسا انتخابات خارج شوند

افشانی که در جلسات قبل نیز برای مدیران کم‌کار خط و نشان کشیده بود این بار نیز با لحن جدی‌تری گفت: مدیران نباید منتظر تغییر و تحولات دولت دوازدهم باشند بلکه باید با جدیت به کار خود ادامه دهند، مدیرانی که کار خود را به خوبی انجام دهند خواهند ماند و کسانی که در عمل به وظایف خود کوتاهی کنند باید با مدیریت خداحافظی کنند.
وی با تأکید دوباره بر اینکه همه باید از فضای انتخابات و پسا انتخابات بیرون بیاییم، گفت: اکنون پس از یک ماه خودسازی در ماه مبارک رمضان باید وارد فضای جامعه‌سازی، کار و خدمت شویم چرا که مردم با کار بزرگی که در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 انجام دادند امروز منتظر پاسخ و اقدام مدیران هستند.

طرح های قابل افتتاح در هفته دولت مشخص شود
افشانی با اشاره به اندک زمان باقی مانده تا آغاز هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) گفت: باید تعداد طرح‌هایی که قرار است در این هفته افتتاح شود مشخص شده و ظرف 2 هفته آینده به استانداری اعلام شود.
استاندار فارس ادامه داد: آن دسته از طرح های ملی که در هفته دولت آماده بهره‌برداری می شوند نیز مشخص شوند تا در صورت نیاز به دعوت از مقام های ملی از هم اکنون برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی از مدیران خواست که تمام تلاش خود را به کار گیرند تا طرح ها در موعد مقرر آماده بهره برداری شوند و افزود: بدون تردید سفر وزرا و مدیران ملی به استان تعهداتی به دنبال خواهد داشت زیرا اعتباری وارد استان خواهد شد، از محل این اعتبارات طرح هایی ساخته می شود و مردم از آنها بهره مند خواهند شد.
افشانی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از برکات سفر مقامات کشوری به شیراز پرداخت و گفت: به‌عنوان نمونه در یکی از سفرهای سال گذشته دکتر هاشمی وزیر بهداشت به شیراز ساعت یازده شب به سعدیه رفتیم و در هوای مطبوع این مکان جلسه‌ای داشتیم که خروجی آن موافقت دکتر هاشمی برای ساخت دو بیمارستان در شیراز بود.

تمام پروژه‌ها پیوست اشتغال داشته باشد

استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه تمام پروژه های تولیدی و عمرانی باید پیوست اشتغال داشته باشد تا مشخص شود که هر کدام چه میزان شغل باید ایجاد کنند، گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' نامگذاری شده، ضروری است همگان بکوشیم تا میزان اشتغال ایجاد شده در استان بیش از سال قبل باشد.
افشانی اضافه کرد: سال 95 اقدامات خوبی از سوی کارگروه رفع موانع تولید و طرح رونق تولید در این استان انجام شد و امسال باید بسیار بهتر از پارسال اقدام شود.
استاندار فارس گفت: بسته های مختلفی برای ایجاد اشتغال در استان تصویب و به مدیران ابلاغ شده که مدیران باید بر اساس آن‌ها اقدام کنند تا جایگاه سال 95 این استان در زمینه ایجاد اشتغال حفظ و حتی بهتر شود.
افشانی ادامه داد: علاوه بر پیوست اشتغال، تاکید می شود که طرح ها حتما پیوست پدافند غیرعامل هم داشته باشند تا از بروز حوادث غیرطبیعی جلوگیری شود.

تمام طرح ها نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی ندارند
استاندار فارس با اشاره به اینکه هر طرحی نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی نیست، گفت: امیدواریم روزی در جلسات این شورا تنها طرح هایی مصوب شود که نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی هستند.
افشانی با تصریح اینکه آن دسته از طرح هایی که مربوط به حوزه ماموریت سازمانی و جزو وظایف ذاتی دستگاه اجرایی است باید بدون نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی اجرا شود، بیان کرد: هنوز شاهد هستیم که طرح هایی به شورای برنامه ریزی آورده می شود که نیاز به مطرح شدن در این شورا ندارد.

تعیین ساعت بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌ها

به گزارش شیرازه در این جلسه مصوب شد که نرخ بلیت ورودی اماکن و بناهای تاریخی فرهنگی و موزه‌های استان جهت ایجاد وحدت رویه تعیین شود. همچنین مصوب شد اماکن گردشگری در نیمه اول سال از ساعت 8 صبح الی 20 و در نیمه دوم از ساعت 8 صبح الی 19 به صورت یکسره پذیرای گردشگران باشد. موزه‌ها نیز در نیمه اول سال از ساعت 8و 30دقیقه تا 19 و در نیمه دوم سال از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 18 برای بازدید عموم مردم باز باشند که استاندار فارس از مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس خواست که ساعت بازدید از مکان‌های شاخصی مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و غیره را افزایش دهند.

در ادامه جلسه علی همتی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نسبت به آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان هشدار داد و از کشت برنج در فارس انتقاد کرد و خواستار آن شد که با حضور جهاد کشاورزی، محیط زیست، سازمان آب برای بحران خشکسالی و تبعات آن تصمیم واحدی گرفته شود.

مرادی، یکی از مسئولین جهاد کشاورزی فارس نیز در واکنش به سخنان همتی گفت: سال گذشته 50 پرونده کشاورزانی که کاه و کلش را آتش زده بودند به شورای حل اختلاف فرستادیم و در سال جاری نیز برای جلوگیری از آسیب به خاک تا کنون 55 پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود از کاشت برنج در استان فارس اظهار نگرانی کرد که با واکنش شدید افشانی، استاندار فارس مواجه شد که خطاب به وی گفت: شما باید بر کار کشاورزان نظارت کرده و با توجه به شرایط اقلیمی آنان را در کاشت محصول راهنمایی کنید و با توجه به منابع آبی محدود، نگذارید که برنج بکارند نه اینکه شما به کشاورز بگویید برنج بکار و بعد از سایر دستگاه‌ها بخواهید جلو کاشت برنج را بگیرند!

بابک دایی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس نیز درخصوص دستگاه‌هایی اجرایی ناموفق در زمینه جذب اعتبارات گفت: : 9 دستگاه آموزش و پرورش، شرکت سهامی برق منطقه‌ای فارس، شرکت سهامی توزیع برق، اداره کل امور عشایر، شرکت سهامی آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، آستان مقدس احمدی و محمدی و دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا و جهرم، موفق یه جذب کامل اوراق اسناد خزانه اسلامی تاکنون نشده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶
0
معنای این فرمایش اینست که مدیران در انتخابات فعال بوده اند
بهروز
United States of America
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶
0
ابتدا باید استانداری و زیرمحموعه ها بفرمایند خارج شوند تا الگویی شوند برای سایرین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶
0
مگر دولت كليد مدير پر كار هم داره!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶
0
...
مدیران استان هیچ کدومشون فعال نیستند فقط ... و جیباشون فعاله