کد خبر: ۱۱۰۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
آیت الله ایمانی در دیدار با مردم جنوب شهر شیراز:

از دیدن این همه تبعیض سردرد گرفته‌ام!/جنوب شهری‌ برای رأی دادن خوب، اما برای رفع مشکلش هیچ؟!

امام‌جمعه شیراز گفت: چطور است که برای جبهه رفتن و شهید دادن و شرکت در انتخابات، مردم پایین‌شهر خوب هستند اما برای حل مشکلاتشان، تبعیض قائل شده و شهروند درجه‌دو محسوب می‌شوند؟
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در ادامه سنت حسنه دیدارهای خود در ایام ماه مبارک رمضان با مردم محروم مناطق جنوب شهر، بعدازظهر امروز در جمع مردم محله شهرک بهار (پای‌کُتا) اظهار داشت: اعتقاد بنده این است که دسته‌بندی مناطق جنوب و جنوب شرق برای شیراز یک زشتی به همراه داشته و گرفتاری‌ها در این مناطق مانند بهداشت، آب، تسهیلات دسترسی، امنیت و... باید به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کرد که محرومیت از مجموعه شهر شیراز برداشته شود، نخستین راهکار برداشت محرومیت را انعکاس این گرفتاری‌ها در رسانه‌ها دانست و افزود: نارسایی‌ها باید به شکل یک گفتمان در رسانه‌های ما بازگو شود و در این راستا اگر می‌خواهیم به درمان برسیم، حقیقت باید گفته شود.

ایمانی ادامه داد: اگر قصد درمان دردها را نیز نداشته باشیم باید مخفی‌کاری کرده و مدام از یکدیگر تعریف کنیم و بگوییم الحمدالله هیچ مشکلی در شهر وجود ندارد و همه‌چیز سر جای خود برقرار است!

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: در بازدیدهایم مشکلات عدیده‌ای در مناطق جنوب شهر شیراز را مشاهده کرده که دیدن این مشکلات مرا دچار سردردهای شدید کرده است؛ چرا باید بین شمال غرب شیراز با جنوب و جنوب غرب شیراز این‌همه تبعیض وجود داشته باشد؟

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: من آن انعکاس حقیقی که مطبوعات باید از محرومیت‌های مردم بدهند را کمتر دیده‌ام؛ چه‌بسا برخی مطبوعات حتی خبر محرومیت‌ها را نیز انعکاس نمی‌دهند چراکه مدام می‌خواهند بگویند که شیراز شهر گل‌وبلبل است و هیچ مشکلی در اینجا وجود ندارد!

وی ادامه داد: برخی مطبوعات حتی از ابراز مشکلات معیشتی و امنیتی مردم در جنوب شهر اِبا داشته و از کنار این مسئله به‌سادگی گذشته‌اند و برخی روزنامه‌ها نیز که خبری را در این خصوص درج می‌کنند، بدون اینکه تحلیلی روی آن انجام دهند در صفحات داخلی به یک اشاره کوتاه بسنده می‌کنند.

ایمانی افزود: توقع ما این است که حداقل صداوسیما که همکاری خوبی در این زمینه دارد، بیشتر به انعکاس مطالبات ضعفا و محرومان بپردازد، چراکه نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: یک بلایی که بر ادارات ما حاکم شده این است که تمام آن‌ها از دید خودشان به قضیه نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که در تمام دنیا این نوع نگاه منسوخ‌شده و پراکندگی اداره‌ها نیز بر مشکلات مردم افزوده و یک انسان بی‌نوا که برای گرفتن یک مجوز نیاز به گرفتن موافقت چند اداره دارد، باید ساعت‌ها معطل بماند.

وی افزود: اداره‌ها باید در یک مکان متمرکز بوده و پاسخگوی مردم باشند و در کلان‌شهر بزرگی مانند شیراز باید در چند نقطه مجتمع اداری داشته باشیم تا باهم افزایی مشکلات مردم را حل کنند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: امروز فلان اداره می‌گوید طبق قانون وظیفه من این است و بهمان اداره نیز وظایف قانونی خود را به رخ می‌کشد! آخر این وسط مردم چه گناهی کرده‌اند که مانند گوشت قربانی گرفتار این وضعیت بین اداره‌ها شده و مشکلاتشان لاینحل باقی مانده است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس برطرف شدن مشکلات جنوب شهر شیراز را نیازمند هم‌افزایی تمام اداره‌ها دانست و اظهار داشت: باید تمام امکانات روی‌هم ریخته شود تا با یک روحیه جهادی مشکلات را از پیش رو برداشت، نه اینکه با نوشتن یک نامه اداری از خود رفع مسؤولیت کرد.

ایمانی با اشاره به اینکه مسؤولان بسیج سازندگی استان فارس اعلام همه‌گونه همکاری برای حل مشکلات محرومان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید اداره‌ها و مدیران آن از این وضعیت و امکانات استفاده بهینه بکنند که البته راهش این است که به نقاط محروم سرکشی کنند نه اینکه در اداره خود بنشینند تا مردم به سراغ آن‌ها بروند.

وی افزود: مدیران اداره‌ها به‌جای دستور دادن و نشستن در اداره، باید بروند و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند چراکه وقتی این مشکلات را از نزدیک دیدند احساساتش تحریک‌شده و کاری برای مردم می‌کنند و شنیدنِ تنها کافی نیست، مانند هزاران نامه‌ای که نوشته‌شده و در اداره‌ها بایگانی می‌شود.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: بنده در مواقع مختلف به محله‌های شیراز سر زده‌و دیده‌ام که در برخی محلات بوی تعفن و گند همه‌جا را فراگرفته است و مسئله را ارجاع داده‌ام و از تمام مسؤولان می‌خواهم که به مناطق شیراز سرکشی کرده و محرومیت‌ها را از نزدیک ببینند و تنها به شنیدن مسائل قانع نشوند.

ایمانی همچنین گفت: چطور است که این مردم محروم برای رفتن به جبهه خوب هستند؟ موقع شهید دادن و رأی دادن باید در صحنه حضور داشته باشند و آخرش هم رأیشان گرفته نشود و بگویند تعرفه نیست! اما وقتی می‌گویند آب نداریم به آن‌ها می‌گویند شما جنوب‌شهری هستید؟ آخر چرا باید شهروند درجه‌یک و دو درست کرد؟

ایمانی اضافه کرد: از جوانان انتظار دارم که با کمک بسیج سازندگی وارد عرصه کار شده و امید به خدا داشته باشند تا مشکل بیکاری حل شود؛ چراکه در حال حاضر بسیج سازندگی کمک‌های خوبی انجام می‌دهد و حتی بازار خرید محصولات را نیز برای تولیدکننده‌ها ایجاد می‌کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
0
با تشکر از حضور ایشان در مناطق محروم باید فکری اساسی برای اقتصاد رانتی کشور شود که علت همه محرومیت هاست باید فکری برای اشتغال جوانان شود حضور مسئولین در بین مردم لازم است اما کافی نیست
ائمه جمعه باید اختیارات بیشتری داشته باشند