کد خبر: ۱۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد:

اجرای برنامه های قرآنی و هنری در برخی از بوستان های شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بیش از 70 مرکز آموزش قرآن کریم در شهرداری شیراز فعال است و فعالیت‌های قرآنی را ارائه می‌دهد.
به گزارش شیرازه، احمد همتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی عروه‌الوثقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 70 مرکز آموزش مفاهیم قرآنی در شهرداری شیراز فعالیت‌های ارزشمندی دارند، اظهار کرد: فعالیت این مراکز در انتقال مفاهیم شهروندی و فرهنگ شهروندی بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما در سومین حرم اهل بیت (ع) زندگی می‌کنیم باید آموزه‌هایی به شهروندان منتقل شود که ضمن ارتقای فرهنگ ملی سبب تقویت فرهنگ دینی و نهادینه شدن آن در جامعه شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: قرائت و حفظ قرآن، هنرهای تجسمی نشات گرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی، کارهای هنری، تالیف کتب و نشریات و ارائه برنامه‌های با رویکرد شاد برای کودکان و نونهالان می‌تواند در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی موثر باشد.

همتی با بیان اینکه انتظار می‌رود در سومین حرم اهل بیت (ع) با شهروندانی متدین، نهادها و مردم استقبال بیشتری از برنامه‌های قرآنی داشته باشند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان که رونق مباحث قرآنی و دینی است انتظار ما بیش از این بود که الان اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در چندین بوستان در سطح شهر از جمله بوستان‌های شهروند و باغ جنت و باغ هنر و برخی فرهنگسراهای سطح شهر، همزمان برنامه‌های قرآنی و آموزه‌های دینی در قالب برنامه‌های هنری ارائه می‌شود و مخاطبان خوبی هم دارد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سفره‌های آسمانی که ویژه ترویج فرهنگ افطاری ساده در سطح شهر است، عنوان کرد: در این برنامه‌های قرآنی در بوستان شهروند یا باغ جنت بیش از 40 نفر از روحانیون در بین مردم حضور دارند و در کنار این برنامه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، مذهبی، آموزش‌های مربوط به فضای مجازی و جنگ نرم، عفاف و حجاب را ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین به فعالیت‌های قرآنی فرهنگسرای کودک اشاره کرد و گفت: در این فرهنگسرا روزه «کله‌گنجشکی» ویژه نونهالان و کودکان ترویج می‌شود تا این عزیزان با احکام دینی آشنا شوند و فعالیت تمامی فرهنگسراهای شیراز با موضوع رمضان گره خورده است.

همتی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های قرآنی در طول سال به مناسبت‌های مختلف باید استمرار یابد تا تاثیر و نتایج بهتری در سطح شهر و در زندگی شهروندان داشته باشد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه آموزه‌های قرآنی باید با زبان هنر به مردم ارائه شود تا ماندگار شود ادارات نیز یارانه‌هایی برای بازدید و خرید از نمایشگاه‌های قرآنی اختصاص دهند که فعالیت‌های قرآنی در شان کلام وحی در سومین حرم اهل بیت (ع) گسترش یابد.
نظرات بینندگان