کد خبر: ۱۱۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به شیرازه:

شناسایی سه مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در فارس/ برای خرید دستگاه‌های تشخیص بیماری با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مراجعه 8 بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو و تشخیص سه مورد ابتلا در فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، دکتر احمد رضازاده در جمع خبرنگاران گفت: در یکی‌دو ماه اخیر، 8 نفر مشکوک به تب کریمه کنگو از مناطق مختلف استان به مراکز درمانی شیراز مراجعه کردند که افراد مشکوک بلافاصله تحت درمان قرار می‌گیرند و پس از اعلام نتیجه آزمایش که حدود یک هفته طول می‌کشد، اگر جواب مثبت بود درمان ادامه می‌یابد و اگر منفی بود علت بیماری بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 8 نفر مشکوک به تب کریمه کنگو، یک نفر که از کوار منتقل شده بود به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای روده و دیر مراجعه کردن در بیمارستان سعدی فوت شد و یک نفر هم از یاسوج به شیراز منتقل شد که فوت کرد اما مبتلابه تب کریمه کنگو نبود.

رضازاده گفت: دو نفر دیگر مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان سعدی بستری شدند و پس از طی مراحل درمان ترخیص شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: هرساله 10 الی 15 نفر مشکوک به تب کریمه کنگو هستند که در خصوص پیشگیری نکات لازم گفته می‌شود، در حال حاضر هم تمام بیمارستان‌های فارس آماده پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به تب کریمه کنگو هستند.

رضازاده بخشی از مشکل بیماری تب کریمه کنگو را مربوط به واردات دام قاچاق دانست و بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی از سوی عشایر و افراد مرتبط با دام، برای مهار این بیماری تاکید و اظهار کرد: بهترین راه برای مهار آن، رعایت نکات بهداشتی از قبیل نگهداری گوشت به مدت 24ساعت پس از خرید در یخچال، استفاده از دستکش برای قطعه قطعه کردن گوشت و خرید گوشت از مراکز معتبر است.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند درخصوص شکایت بهداشت محیط با شماره 190 و 1490 تماس بگیرند، گفت: سامانه 1490 همچنین بیمارانی که به خاطر کمبود دارو یا عدم دسترسی به دارو مشکل‌دارند را برای تهیه دارو راهنمایی می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما تصریح کرد: اکنون آزمایشات مربوط به تب کریمه کنگو در انستیتو پاستور تهران انجام می‌شود که حدود یک هفته زمان‌بر است و ما برای خریداری دستگاه‌های تشخیصی بیماری تب کریمه کنگو با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان