کد خبر: ۱۱۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

آخرین آمار از ثبت‌نام داوطلبان آزمون استخدامی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ۸ صبح امروز تعداد ۸۶ هزار و ۵۵۱ نفر در آزمون استخدامی ثبت‌نام کردند.
آخرین آمار از ثبت‌نام داوطلبان آزمون استخدامیبه گزارش شیرازه، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر بین دستگاه‌های اجرایی کشور(شهریور ماه 96 )براساس برنامه زمانی پیش بینی شده از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و در روز دوشنبه 5 تیر ماه 96 پایان می‌پذیرد.

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور، همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان باید برای ثبت‌نام پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدام کنند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا ضرورت دارد داوطلبان پس از پرداخت مبلغ 33 هزار تومان به صورت الکترونیکی و با استفاده از کارت‌های بانک‌های متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

به گفته وی، تا 8 صبح امروز 86 هزار و 551 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

 مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان از روز سه‌شنبه 31 مرداد 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و لذا داوطلبان باید از روز سه‌شنبه 31 مرداد 96 تا ساعت 24 روز پنجشنبه 2 شهریور 96 به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از مشاهده کارت شرکت در آزمون خود، نسبت به پرینت آن و دریافت برگ راهنمای مربوطه اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده این آزمون در روز جمعه 3 شهریور 96 در تهران و با توجه به آمار شرکت‌کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی آنان خواهد بود که در تقاضانامه اینترنتی درج کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آن درج شده و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان یک دفترچه حاوی سؤالات عمومی و یک دفترچه حاوی سؤالات اختصاصی داده خواهد شد.

وی گفت: دروس آزمون عمومی و اختصاصی به صورت 4 گزینه‌ای با ضریب یک طراحی خواهد شد. همچنین به ازای هر سؤال غلط یک سوم نمره منفی در نظر قرار گرفته است. مواد آزمون عمومی شامل دروس فناوری اطلاعات مهارت‌های 7 گانه ICDL ،ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلام، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اسلام، هوش و توانمندی عمومی می‌شود.

توکلی افزود: اقلیت‌های دینی مصرح در قانون جمهوری اسلامی از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده ودراین صورت  نمره مکتسبه این داوطلبان بر اساس مجموع تراز شده سایر سؤالات عمومی محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت‌نام چهارمین آزمون استخدام متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور درج شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان