کد خبر: ۱۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

واکنش عروسک «مخمل» نسبت به دیپلماسی توییتری دولت!/ آزادی موصل و پیام کاربران به دولت ایران!

اتفاقات این روزهای کشورمان آنقدر پر حاشیه شده است که کاربران فضای مجازی را لحظه ای بیکار نگذاشته، کاربرانی که از هر موضوعی، گریزی به حواشی میزنند؛ از پیروزی عراق در موصل گرفته تا خانه مادر بزرگ!

به گزارش شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

مخمل هم نسبت به دیپلماسی توییتری دولت واکنش نشان داد!

هفته گذشته بار دیگر آمریکا ایران را تحریم کرد، این تحریم چند باره امریکا پس از برجام؛ به کام ایرانیان خوش نیامد و باعث شد تا مثل همیشه موجی در فضای مجازی ایجاد شود، عده ای از کاربران با کنایه به دیپلماسی توییتری دولت تدبیر در برابر دوسال نقض برجام آمریکا، با یادآوری حادثه پلاسکو و هشتک استعفا در فضای مجازی خواهان استعفای ظریف شدند.

 اما برخی که فراموش نکرده بودند روزی روحانی گفته بود همه مسئولیت مذاکرات با من است، این را یک از دلایل اصلی تعصب دولتمردان بر برجام دانستند و در عکسنوشته های خود اشاره کرده اند که اگر دولت شکست برجام را بپذیرد گویا 4 سال بی نتیجه دل در گرو برجام بسته بودند و این پذیرش شکستی از سوی دولت است.

گروهی از کاربران که که عملکرد این روزهای منافقان را با سخنان مدافعان برجام به خوبی رصد میکنند، در نوشته های خود اشاره کرده اند که چه ارتباطی بین این دو وجود دارد و گویا در پاسخ به آن در مانده اند.



شوک خندوانه

در هفته گذشته دور دوم «خنداننده شو» در برنامه خندوانه آغاز شد این در حالی بود که در اولین روز از این برنامه، سخنانی بیان شد که از چشم مخاطبین ریز بین این برنامه پنهان نماند و سیل عظیمی از واکنش ها در فضای مجازی آغاز شد.

گروهی از کاربران اینگونه شوخی ها را از رسانه ملی در یک کشور اسلامی، سخیف دانستند و در صفحات خود نوشتند اگر قرار است رسانه ملی با این فرمان حرکت کند در آخر معلوم نیست چه میشود.

و البته این اقدامات کاربران فضای مجازی چندان هم بی نتیجه نبود چرا که در برنامه بعد شاهد تغییرات حاصل از آن بودیم.




درسی از موصل برای دولتمردان

پس از سالها مقاومت؛ این روزها شاهد شادی مردم عراق از آزاد سازی کامل موصل هستیم؛ مقاومتی که بسیاری از مردم ایران تنها راه پیروزی در برابر ظلم و استکبار میدانند و این روزها که گویا تجربه عراق را درسی میدانند برا ی دولتمردان، کاربران صفحات مجازی خود را از این درس بی نصیب نگذاشتند و با کنایه نوشتند؛ عراق با مقاومت توانست داعش را بیرون کند اما فلسطین با سالها مذاکره همچنان در تسخیر مستکبران است.

یکی دیگر از کاربران هم که حرفهای حامیان دولت در زمان انتخابات مبنی بر اعدام منافقان در سال 67 را همچنان در خاطر داشت در صفحه خود نوشت، به عراقی ها پیشنهاد میکنم لیست داعشی هارا بر سر در شهر بزند تا سالها بعد جای شهید و جلاد جابه جا نشود.



مردم گرفتار در حواشی!

در میان همه این حواشی سیاسی و اجتماعی؛ گروهی از کاربران که گویا از این همه حواشی و فراموش شدن درد مردم خسته شدند، سعی کردن به جای دولت، درد مردم را فریاد بزنند و بار دیگر یاد آوری کنند که اقتصاد کشود در حال فرود هست و تعطیلی کارخانه فولاد مینو دشت را بهانه ای دانستند تا فریاد مظلومیت تولیدات داخلی را به گوش مسئولان برسانند و از دولت بخواهند به جای حاشیه سازی بهتر است به درد مردم رسیدگی کنند.


همیشه عده ای در هر جامعه هستند که توجهی به حواشی ندارندو با نگاهی به اطرافشان سعی میکنند اتفاقات رخ داده در جامعه را آنالیز کنند، مانند یکی از کاربران فضای مجازی که رفتارهای مردم و عصبانیت زود هنگام آن هارا به چالش کشیده است و یا یکی دیگر که پیروزی کیمیا علیزاده را نمادی از استقامت یک زن ایرانی دانست.




نظرات بینندگان