کد خبر: ۱۱۱۵۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

6 ویژگی شهردار آینده شیراز از نگاه منتخب اول شورای پنجم/ 26 گزینه پیشنهادی برای انتخاب شهردار

طی چند روز اخیر مطالبه گسترده از اعضاء شورای پنجم برای انتخاب شهرداری کارآمد با واکنش سید احمد رضا دستغیب نفر اول منتخب شورای پنجم همراه بود.
6 ویژگی شهردار آینده شیراز از نگاه منتخب اول شورای پنجم شیراز/ 26 گزینه پیشنهادی برای انتخاب شهردار شیراز
به گزارش شیرازه، در حالی که برخی از افراطیون جریان اصلاحات با فشار به اعضاء لیست امید شورای شهر به دنبال انتخاب شهرداری با سابقه تصدی مناصب سیاسی هستند. مطالبه مردم و برخی از رسانه ها از اعضاء شورای پنجم انتخاب شهرداری متخصص، مدیر و توانمند است.

طی چند روز اخیر مطالبه گسترده از اعضاء شورای پنجم برای انتخاب شهرداری کارآمد با واکنش سید احمد رضا دستغیب نفر اول منتخب شورای پنجم همراه بود. وی در گفتگو با یک کانال خبری بیان داشته است:به رای مردم خیانت نمی کنیم و شهردار آینده یک متخصص توانمند معتقد به اصلاحات خواهد بود‌‌»

وی همچنین در یادداشتی که امروز در روزنامه جهان اقتصادی به چاپ رسیده است در مورد شهر شیراز و ملاک انتخاب شهردار نوشته است:«شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع) دچار مشکلات ریز و درشتی است اعم از مهاجرت و حاشیه نشینی ، فضای سبز و حفظ باغات حمل و نقل عمومی ، مبلمان و منظر شهری و . . . که نیاز به تغییر نگاه در سطح ملی و کلان و بازنگری قوانین بالا دستی دارد. موضوع انتخاب شهردار از دیگر موضوعات مهم و حیاتی شوراهاست که اگر اشتباهی در این انتخاب صورت پذیرد لطمات جبران ناپذیری به شهر وارد خواهد شد. در این زمینه موارد زیر بایستی مدنظر قرارگیرد.
به نظر می رسد شش ویژگی برای شهرداری لازم است. اولا از نگاه ” سخت افزاری "و” پیمانکاری” به مسائل شهر پرهیز داشته باشد. ثانیا از تجربه های موفق شهر های هم تراز در دنیا در حوزه های مختلف شهر استفاده کند. سوم اینکه از جسارت کافی برای تغییر رویه های غلط برخوردار باشد. چهارم شهردار نباید سودای پست های بالاتر را داشته باشد و از پست شهرداری، به عنوان نردبان ترقی استفاده نماید. پنجم شهردار باید یک مدیر اجتماعی قوی باشد و ششم اینکه پاکدستی که باید از اصلی ترین خصوصیات او باشد.»

مهدی حاجتی عضو جدید شورای شهر شیراز هفته گذشته در تویتر خود نوشته بود:«شنبه آینده(17 تیر ماه) سبد اولیه گزینه های شهرداری شیراز تشکیل میگردد. هر فرد می تواند دو کاندیدا معرفی نماید،یعنی ۲۶ کاندیدا.»

ظاهرا از بین 26 کاندیدای معرفی شده 10 نفر انتخاب و مصاحبه از آنها گرفته خواهد شد.اعضا فعلی شورا فردا یکشنبه نیز درد دیداری با پاک فطرت شهردار فعلی شیراز به بررسی و نحوه تعامل و ‌همفکری شورای پنجم با مدیران فعلی شهری خواهند پرداخت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶
0
یکم بهتر شد امیدوارم فردی لایق پیدا کنن
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶
0
بنام خدا.اقای پاک فطرت شهردارفعلی کارچندانی برای استان فارس انجام ندادندانشاالله یکنفرجدیدباافکارجدیدوبرنامه ریزوبرنامه نویس وخلاق ومدیربااخلاق تربه این کارگمارده شود
ناشناس
دوست عزیز .شهردار برا شهر کار انجام میده نه برا استان.اگه از اون شهریا احتمالا روستایی که سکونت دارین بیاین شیراز میبینین که تو این مدت کاری انجام شده یا نه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶
1
اگر ملاک انتخاب حزبی وسیاسی شود مطمن هستیم هیچ پیشرفتی صورت نمی گیردباید ملاک توانمندی وپاکدستی باشد
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶
0
اقای ناشناس!!چقدربه شمابرخوردشایدفامیل یاهم حزبی یاپیشخدمت دم درایشان باشیدکه به شماتااین حدسوزناک ناراحت شدید!!یابرخورد!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶
0
هر ....دیگه ای هم جای شهردار فعلی، کل شیراز را فروخته بود حتما میتونست ۴تا پل کابلی و بندی بزنه