کد خبر: ۱۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
استاندار فارس در پانزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس:

اخذ مالیات از محصولات کشاورزی خلاف قانون است

استاندار فارس گفت: بر اساس روند کنونی اجرای قانون مالیات در خصوص کالاهای معاف، هیچگونه معافیتی برای کالاهای کشاورزی وجود ندارد و این قانون خلاف واقع اجرا می‌شود.

به گزارش شیرازه، سیدمحمدعلی افشانی در پانزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور مدیران کل و بخش خصوصی استان فارس برگزار شد، بیان کرد: با اشاره به قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای غذایی که با مواد اولیه معاف از مالیات تهیه می‌شوند، ادامه داد: بر اساس قانون و به لحاظ منطقی اخذ مالیات از کالاهای کشاورزی مانند شیر که اخذ مالیات از آن‌ها معاف است، خلاف قانون است اما متاسفانه در حال حاضر فعالان بخش خصوصی در این زمینه با دادن مالیات، متحمل ضرر می‌شوند.

مقام ارشد دولت در استان فارس گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما رفع موانع حقوقی مورد اعتراض بخش خصوصی در استان است که برخی از این موانع در استان قابل حل است اما برخی از بخش‌هایی که تصمیم گیری آن‌ها در استان انجام نمی‌شود می‌توان راهکارهایی را به مرکز پیشنهاد‌ داد.

وی با اشاره به موضوع نحوه اجرای مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیرامون بازرسی‌های تامین اجتماعی افزود: در حوزه حقوق و دستمزد تامین اجتماعی باید مبنای عمل، اصل قانون باشد و لذا مشخص شود که برداشت از قانون اشتباه بوده و یا قانون اصلاح شود.

افشانی اظهار داشت: اگر قوانین در دو حوزه تامین اجتماعی و مالیات به درستی و خوب اجرا شود کارفرمایان ما با رضایت بیشتری فعالیت خود را ادامه می‌دهند و این درحالی است که همگان بر اهمیت نقش مالیات در اداره امور کشور و تامین اجتماعی بر خدمات دهی به مردم توجه دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رضایتمندی از مالیات و تامین اجتماعی در جامعه ما بیش از گذشته شده است اما ابهامات در این زمینه باید رفع شود و شرایط به نفع تولید و اشتغال استان شود.

استاندار فارس بیان کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم مشکلات قانونی بخش خصوصی را در استان حل کنیم که در برخی از بخش‌ها، پیشنهاد‌ها به تهران ارایه و مشکلات به صورت کشوری حل خواهد شد.

افشانی با بیان اینکه مبنای هرگونه عمل در کشور باید قانون باشد زیرا در غیر این صورت هر دو طرف ضرر می‌کند، افزود: امیدوارم تا هفته آینده هر دو بحث درباره تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده نحوه عملکرد استان‌های دیگر در این زمینه و بر اساس مستندات قانونی همراه با ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی در استان مشخص و در جلسه‌ای مطرح و پیگیری شود.

استاندار فارس با تشکر از اتاق بازرگانی شیراز برای دنبال کردن بحث‌های اصولی و مشکلات اصلی تولیدکنندگان و بخش خصوصی در استان اظهار داشت: چنین مسایلی، مشکلات قانونی در کشور است که اگر مبنای عمل برای همه قانون و عمل به آن باشد مشکلات حل می‌شود.

افشانی اضافه کرد: دولت در اصلاح قوانین بسیار با انگیزه است لذا پیشنهادهای کار‌شناسی شده از استان می‌تواند به رفع مشکلات در کشور کمک کند و از سوی دیگر می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که مانع از اجرای قوانین خلاف و عمل صحیح و مطابق قانون شد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: امیدوارم یکی از کارکردهای این شورا کاهش موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به ویژه در شرایط فعلی کشور و استان باشد.

افشانی عنوان داشت: وضعیت استان فارس در حوزه اشتغال، سرمایه گذاری و میل و رغبت در سال گذشته خوب بوده اما با توجه به شعار سال، امسال باید تلاش بیشتری از سوی مدیران و بخش خصوصی استان در این زمینه انجام و عملکرد قابل قبولی در این بخش ثبت شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان