کد خبر: ۱۱۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌احوال کشور:

لزوم داشتن نگاه جامع به سیاست‌های جمعیتی/ حفظ جمعیت روستاها ضروری است

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌احوال کشور بر لزوم داشتن نگاه جامع به سیاست‌های جمعیتی تاکید و اظهار کرد: باید جمعیت روستاها و نقاط کم‌تراکم حفظ شود.

به گزارش شیرازه، محمدباقر عباسی در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با اشاره به بندهای سیاست‌های کلی جمعیت اظهار کرد: در بحث جمعیت نباید فقط به بند یک طرح «ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی» است، توجه کرد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌احوال کشور ادامه داد: رفع موانع ازدواج و تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و احترام و تکریم سالمندان نیز از بندهای مهم سیاست‌های کلی جمعیت است که باید موردتوجه قرار گیرد و درواقع نگاه جامع به سیاست‌های جمعیتی شود.

وی افزود: به دلایل مختلفی جوانان از روستا‌ها مهاجرت می‌کنند که حفظ و جذب جمعیت در روستا‌ها و مناطق مرزی و کم تراکم نیز از اولویت‌ها است.

عباسی با اشاره به موفقیت سازمان‌های مردم‌نهاد در خدمات‌رسانی اجتماعی متذکر شد: اجرای سیاست‌های کلی جمعیت تنها وظیفه دولت نیست و مردم نیز باید همراهی کنند تا این سیاست‌ها در عمل موفق شود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت‌احوال کشور به طرح «بهار نکو» نیز اشاره و اظهار کرد: بهار نکو طرح ابتکاری است که باید به سایر نقاط کشور ارائه شود تا در امر مشاوره قبل و بعد از ازدواج سایر استان‌ها نیز فعال و مؤثر‌تر شوند.

بنابراین گزارش همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با همکاری اداره کل ثبت‌احوال فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز بهداشت شهرستان شیراز برگزار شد. در این همایش برخی از اساتید علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز بر همه‌جانبه دیدن مسئله جمعیت و نه‌تنها تأکید برافزایش میزان موالید، توجه به تعداد و ترکیب جمعیتی به همراه توزیع جمعیت، عوامل مرگ میر و کاهش آن و وضعیت اشتغال و معیشت در خانواده‌ها تأکید کردند. 

توجه به حقوق زنان، حقوق کودکان و اجرای صحیح برنامه‌های حمایتی در دوران بارداری و پس از زایمان و همچنین حفظ امنیت شغلی زنان از دیگر موارد مورد تأکید اساتید حاضر در همایش بود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان