کد خبر: ۱۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

روایت دو دانشجوی علوم پزشکی فرانسه از سفر به دشت کوار

ماسیو و ماتئوش که لهستانی الاصل و دانشجوی علوم پزشکی فرانسه هستند طی سفر خود به ایران از شهرهای تهران، اصفهان، یزد، کاشان، همدان، بروجرد و شیراز بازدید و سپس وارد کوار شدند.

به گزارش شیرازه، ماسیو و ماتئوش که لهستانی الاصل و دانشجوی علوم پزشکی فرانسه هستند طی سفر خود به ایران از شهرهای تهران، اصفهان، یزد، کاشان، همدان، بروجرد و شیراز بازدید و سپس وارد کوار شدند و در طول اقامت خود، از دشت کوار، باغات انگور، اماکن متبرکه و تفرجگاهی کوار، کوههای زاگرس و برخی روستاهای کوار بازدید کردند.

کوههای زاگرس بسیار زیبا و هیجان خاصی دارند. درختان انگور زیبایی خاصی به دشت کوار داده و کواری ها مردمانی خونگرم، مهربان و مهمان نواز هستند.

قورمه سبزی، قیمه، آبگوشت، آش کشک و کشک بادمجان کوار بسیار خوشمزه و لذیذند. تنها چیزی که ما را اذیت میکند هوای آفتابی اینجاست که به پوست ما سازگار نیست...

این جهانگردان در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره ایران و مردم ایران قبل و بعد از مسافرت چیست گفتند اول از هر چیز ما خودمان را برای مسافرت به ایران آماده کرده بودیم و درباره فرهنگ و سنتهای ایرانیان مطالعه کرده بودیم. اما انتظار نداشتیم ایرانیان اینقدر مهربان و مهمان نواز و دارای اندیشه ای باز باشند و به خصوص در برخورد با توریست ها
ما خیال میکردیم در هر کدام از خیابانهای شهرها، پلیس های زیادی وجب به وجب جهت امنیت وجود دارند که مردم را بازرسی و تفتیش میکنند اما چنین نبود.

آنها در پاسخ به این سوال که چه چیزی در ایران برای شما جالب و جذاب بود گفتند ما واقعا نسبت به نگرش و نحوه خوب زندگی ایرانیان شگفت زده شدیم. آنچه که ما فکر میکردیم درباره ایرانیان با آنچه دیدیم بسیار تفاوت داشت. گاهی که با مردم به صورت اتفاقی آشنا میشدیم بازگو کردن زندگی روزمره آنان برای ما جالب بود.

دومین چیزی که جالب بود برای ما، اینکه شما هنگام خوردن غذا سر سفره ها از قاشق و چنگال استفاده میکنید اما از چاقو نه!!

من بسیار مشتاقم دوباره به ایران سفر کنم و مردم بیشتری را ملاقات و درک کنم و قطعا جهت اطمینان این کار را خواهم کرد.

و اما بیشترین جذابیت ها برای ما دیدن میراثی بود که از ایران باستان مانده بود و ما آن را در تخت جمشید و همچنین در آتشکده یزد مشاهده کردیم. و آخرین موردی که برایمان جالب بود اینکه گاهی اوقات که به صورت تصادفی با بعضی از مردم که هم صحبت میشدیم، و بدون اینکه از انها بخواهیم به صورت خیرخواهانه ما را جهت دیدن اماکن راهنمایی و نکاتی را به ما متذکر می شدند.

آنها همچنین در پاسخ به سوالی در مورد معرفی زیباترین اماکن شیراز گفتند مسجد نصیرالملک به خاطر رنگین بودن نورها و آرامگاه حافظ به دلیل داشتن احساس روح شاعرانه بسیار زیبا و دلنشین بودند.

زمانی که ما در یکی از روستاهای کوار در حال گشت و گذار بودیم، وارد یکی از مدارس بزرگ آنجا شدیم. مدرسه ای بسیار بزرگ که نحوه آموزشی و نیز موضوعات مورد تدریس آنجا را که سوال کردیم اختلاف کمی با نحوه آموزشی کشور ما داشت و این نیز جالب و تجربه ای متفاوت و غیر قابل انتظار برای ما بود.

روایت دو دانشجوی علوم پزشکی فرانسه از سفر به دشت کوار


منبع: بهارکوار


برچسب ها: کوار ، حافظیه ، علوم پزشکی
نظرات بینندگان