کد خبر: ۱۱۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
قانون شکنی؛

تلاش دولت برای اتمام زودتر از موعد فعالیت های شورای چهارم!

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه دولت حساسیت و تلاش برای اتمام سریع کارهای شورای چهارم دارد، گفت: دولتمردان نگران چه چیزی هستند که فرصت و حق قانونی ما را برای ادامه کارمان در یک ماه آخر سلب کردند؛ هر چند دولت خیلی دل خوشی از شورای چهارم ندارند!
تلاش دولت برای اتمام زودتر از موعد فعالیت های شورای چهارم!
به گزارش شیرازه، زمان اتمام کار شورای چهارم بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و اخبار خاتمه دادن فعالیت های شورای چهارم و شروع بکار منتخبین مردم در شورای پنجم بارها مورد تغییر قرار گرفت.

شنیده ها حاکی از این بود که شورای چهارم تا نیمه اول شهریور ماه باید به خدمت رسانی ادامه بدهد و اعضای بعدی نیز در حال آموزش های لازم جهت حضور در این پارلمان شهری بودند؛ غلام مهدی حقدل در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که در شامگاه دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه برگزار شد، تصریح کرد: مهلت شورای چهارم براساس مصوبه مجلس طی هفته آینده به پایان می‌رسد، هرچند طبق قانون باید چهار سال کامل کار کنیم، اما بحثی نیست!

حقدل در گفتگو با شیرازه، با اشاره به اینکه آغاز بکار شورای چهارم در یازدهم شهریور ماه بوده است، گفت: ما از لحاظ قانونی تا نیمه اول شهریور باید کار کنیم؛ رئیس شورای عالی استان ها هم روز گذشته طی نامه ای به ما اعلام کرد که از لحاظ قانونی باید تا یازدهم شهریور ماه به فعالیت هایمان ادامه بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: فعالیت های شورای سوم را دو سال اضافه کردند برای اینکه انتخابات شوراها با ریاست جمهوری در یک زمان باشد، به این اکتفا نکردند و دوباره مدت پنج ماهه به فعالیت های دوره قبل شورا اضافه کردند.

وی افزود: شورای سوم به مدت 6 سال و نیم کار کرد در حالیکه بعد از انتخابات بارها به بهانه های مختلفی به شورای فعلی تنش وارد کردند و هر لحظه از اتمام زودتر از موعد قانونی شورا خبر می دادند.

حقدل تاکید کرد: ما در شورای چهارم سعی کردیم با تعامل کار کنیم چنانکه تمامی شوراها همین روش را در پیش گرفته اند اما با عرض تاسف باید بگویم که دولتی که ادعای اعتدال دارد بر خلاف این رفتار، عمل می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از حساسیت دولت بر روی فعالیت های شورای چهارم و تلاش برای اتمام سریع کارهای این شورا گفت و تصریح کرد: نمیدانم نگران چه چیزی هستند که فرصت و حق قانونی مان برای ادامه یک ماه کار شورا را از ما سلب کردند؛ هر چند دولت خیلی دل خوشی از شورای چهارم ندارد چرا که عمدتا اصولگرا بودیم و حضرات اصلاح طلب هستند!

وی با اعلام اینکه تعداد زیادی از پروژه های شورا و شهرداری در روزهای آخر خدمت در حال افتتاح هستند، بیان کرد: متاسفانه نمی گذارند به فعالیت باقیمانده خودمان ادامه بدهیم و ماحصل تلاش هایمان را خودمان افتتاح کنیم.

به گزارش شیرازه، این روزها قانون در حالی سر داده می شود که شاهدیم حتی کوچکترین مصداق آن نیز رعایت نمی شود و از هر ترفندی برای سرپیچی و به نوعی پیچاندن قانون استفاده می شود.

مسئولان درگیرو دار پست و تصدی جایگاه ها هستند و غافلند از نگاه های منتظری که با مشارکت حداکثری خود باردیگر رای اعتماد و آری به نظام جمهوری اسلامی دادند و در سرنوشت شهرها و کشور خود به پای صندوق های رای آمدند.

امید است منتخبین مردم در شورای پنجم فارغ از هر گونه جناح بندی به نحو احسن به مردم این شهر خدمت کنند و مردم مستضعف این شهر قربانی تصمیم گیری ها و بحث های دولتمردان و پارلمان نشینان نشوند.

نظرات بینندگان