کد خبر: ۱۱۳۵۳۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶

ناتمام ماندن سخنان استاندار فارس در نماز جمعه و چند نکته

اعتراضات به سید محمد علی افشانی از آنجا آغاز شد که وی اذعان کرد طی ۶ ماه گذشته در استان فارس شش هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره‌برداری رسیده است.
ناتمام ماندن سخنان استاندار فارس در نماز جمعه و چند نکته
به گزارش شیرازه، روز گذشته سید محمدعلی افشانی استاندار فارس سخنران نمازجمعه شیراز بود که سخنانش به دلیل اعتراض تنی چند از نمازگزاران و صلوات های پی در پی ناتمام ماند.

 در این باره توجه به چند نکته ضروری‌ست:

 اعتراضات به سید محمد علی افشانی از آنجا آغاز شد که وی اذعان کرد طی ۶ ماه گذشته در استان فارس شش هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی به بهره‌برداری رسیده است. کلی‌گویی در ارائه آمار پروژه‌های عمرانی بدون آنکه جزئیات آن مشخص باشد، طبیعتا برای مردمی که هیچ تفاوتی در اقتصاد، معیشت و اشتغال خود و جوانانشان نمی‌بینند موجب برانگیختن اعتراضات است به خصوص آنکه ادعا شود ۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (شش هزار میلیارد)تومان پروژه آن هم طی تنها شش ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده است! اگر هزینه اشتغال‌زایی برای هر فرد را در حدود ۵۰میلیون تومان در نظر بگیریم، با بهره‌برداری از ۶هزارمیلیارد تومان پروژه عمرانی قریب ۱۲۰هزار شغل در فارس طی شش ماه اخیر ایجاد شده است. آیا واقعا چنین است؟! آیا طی شش ماه و بلکه یک سال گذشته نه ۱۲۰هزار شغل، بلکه ۱۰۰هزار شغل در فارس ایجاد شده است؟ ۸۰هزار شغل و بلکه ۵۰هزار شغل چطور؟!!

بدون آن‌که قصد داشته باشیم آمار فوق را آمارسازی بنامیم، به روابط عمومی استانداری فارس توصیه می‌کنیم فهرست پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده به همراه اعتبار دقیق عمرانی آنها و همچنین میزان اشتغالزایی هرکدام از آنها را به همراه جزییات منتشر نماید.

اینکه استاندار فارس خود را ادامه دهنده راه شهدا می‌داند بسیار اتفاق میمون و مبارکی‌ست اما ادامه دادن راه شهدا به اسم نیست، بلکه به رسم است. به حمایت آشکار و پنهان از سران فتنه و یا مخالفت با تشییع شهدای گمنام و یا تاکید بر تایید صلاحیت کسانی که مراجع چهارگانه اصرار بر رد صلاحیت آنها دارند نیست بلکه بر صداقت با مردم، خدمت‌رسانی جهادی و اتخاذ مواضع اصولی و انقلابی و استفاده از ظرفیت‌ها و مدیران بومی در استان است و این، مسئله‌ای نیست که مردم از آن غافل و یا نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

علیرغم همه نقدهای موجود به عملکرد افشانی، هنگامی که استاندار فارس به عنوان نماینده دولت به نمازجمعه دعوت می‌شود، حفظ حرمت و جایگاه حقوقی وی بر همه لازم است بنابراین همان‌گونه که اعتراض و نقد مسئولان حق مسلم آحاد مردم است، اخلال و اعتراض در سخنرانی به نحوی که مانع از ادامه آن شود قابل قبول نیست. شاید یکی از ایرادات ساختاری سخنرانی افشانی در نمازجمعه امروز، سخنان او در هنگام بین دو نماز بود که زمان مناسبی نیز برای سخنرانی محسوب نمی‌شود و اگر وی به عنوان سخنران پیش از خطبه تعیین می‌شد، شاید حواشی کمتری به وجود می‌آمد.
*مصطفی مشفقیان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
6
در مورد سید محمدعلی افشانی بی انصافی هست چند نکته گفته بشه .البته بیطرفانه عرض میکنم .ایشون خرداد 94استاندار فارس شد.مردم خودشون شاهد باشن بودجه شیراز چقدر زیاد شد وپروژه هایی در سطح شهر به اجرا درآمد که چهره شهر رو عوض کرد.شیراز بعنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد.حضور انبوه گردشگران خارجی وخیلی اتفاقات مثبت دیگر .حالا چون ایشون اهل استان همجوار هستند این رفتارهای زشت سر میزنه .بابا ایشون نماینده عالی دولت در استان فارس هست.نماینده پنج میلیون استان فارسی در هیات دولت هست.اون از حمله به علی مطهری اینم از این.بخدا زشته
رضا
محض اطلاع دوستان ، پروژه های انجام شده سطح شهر ربطی به استانداری نداره و توسط شهرداری انجام میشه
کاکو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
از نقاط ضعف ایشان که حتی حاضر نستند آن را قبول کنند ولی در پست های مدیریتی استانداری و فرمانداران به چشم میخورد استفاده قومیتی از یک قومیت خاص هست
غلاوه بر اینکه میبایست عین تمام دنیا آمار ادعا شده منتشر شود
ناشناس
ایشون که ادعا دارند از یک قوم خاص اصلا بکار گیری نمیکنند
جالب به این هست کافیه مدیران کل استانداری و حوزه ستادی ایشان نگاه کنی تا متوجه شوی همه از یک قوم خاص و ساکن استان نیستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
خارج از مسائل سیاسی سخنرانی بین دو نماز مورد قبول نیست و مردم معمولا اعتراض می کنند
بصير
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
3
واقعااينهاكه سخنراني رابهم زدندميدانندنظررهبرمعظم انقلاب دراين موردچيه ياخودشان رابه بي خبري زده اند؟تضعيف نماينده دولت كاراشتباهي است.نقدمسولين راه ديگري دارد برادر!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
4
با این رفتارهای زشت و قرون وسطایی فقط به آرامش و توسعه استان فارس آسیب می رسانید ضمن اینکه مهندس افشانی با تلاش فراوان مسایل را پیگیری می نمایند
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
3
اينگه تعجب نداره بي سابقه هم نيست توهين و بي احترامي شده نقل و نبات كشورمون اونم تو صحن نماز جمعه.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
2
توهین به مقام عالی دولت در استان فارس کار پسندیدهای نیست وخلاف مرام مردم شیراز میباشد
شیرازیی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
اینها از قبل می دانند که عکس العمل بعضی ها نسبت به حرفهاشون چیه...! و آمادۀ مظلوم نمایی و امتیاز گرفتن هستند. مدیران نماز جمعه هم که این روزها معلوم نیست توی زمین چه کسی بازی می کنند و درایتشان کجا رفته !؟
رصد
Pakistan
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
2
خداوکیلی بیایید انتقادات سازنده را رنگ و بوی سیاسی بهش ندهید.در نشستی که رییس جمهور با نخبکان شیراز که در سفر قبل از پایان دور اول ریاست جمهوری شان به شیراز داشتند استاندار محترم از همین آمار و ارقام عجیب و غریب ارایه کردند که همه مات و مبهوت شدند.در آنجا کسی به رسم مهمانداری چیزی نگفت. عزیزان توجه داشته باشند که مردم اگه می شنوند و اظهار نظر نمی کنند این نیست که چیزی نمی فهمند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
در پاسخ به دوستان عزیز به چند نکته اشاره میکنم.درپاسخ به دوستمون آقارضا اینو بگم که بودجه هر استان وبودجه کلانشهرها توسط شهردار تنظیم میشه و به استاندار اون استان ابلاغ میشه با اطلاع وزیرکشورواستاندار به مجمع نمایندگان اون استان لایحه بودجه پیشنهادی رو ابلاغ میکنه.ودرصورت تصویب ونهایی شدن ردیف بودجه پیشنهادی به اون استان یا کلانشهر اختصاص پیدا میکنه.پس نقش استاندار در تصویب بودجه شهرداری یک کلانشهر نقش پر رنگیه.اما در پاسخ به دوست عزیزمون کاکو اینو بگم اینهمه سال اینهمه مدیر از استان فارس وشیراز در سطوح بالای مدیریتی استانهای کهگیلویه وبویراحمد وبوشهر وهرمزگان وخوزستان حضور داشتن.حالا عملکردشون مثبت ومنفی بود بماند.حالا یک مدیر از استان کهگیلویه وبویراحمد در راس استان فارس حضور داره به جایی برنمیخوره که .ما مسلمانیم وایرانی وهموطن این حرفای تفرقه آمیز درست نیست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
توهین به نماینده عالی دولت در استان فارس اونهم در جایی مقدس مثله نماز جمعه بسیار بسیار کار زشت وناپسندی هست .متاسفانه توهین به مسوولین نظام در سطح کشور داره رواج گسترده ای پیدا میکنه.
رصد
برادر عزیز وقتی چنین آمار نجومی و عجیب و قریب میدن این توهین به شعور مخاطبشان نیست؟بنظر میرسه هر دو کار بد و ناپسند است هم کسی که مردم و شعورشان را به سخره میگیرد و هم کسانی که در مجلس وعظ بهم ریختگی ایجاد میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
3
این حرکات زشت در شان مردم شیراز نیست عده ای که از رای مردم به دکتر روحانی ناراحت هستند می خواهند عقده گشایی کنند مهندس افشانی مدیری لایق و باسواد و با عدالت هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
0
سلام تجربه نشان داده سخنرانی بین دو نماز مورد قبول مردم نیست چون مردم ساعت ۱۲به حرم آمده و اکثرا یا میهمان دارند یا میهمان هستند یا قصد رفتن به باغ و تفریح دارند تاخیر در اتمام نماز شرعا اشکال دارد حال چرا استاندار یا روابط عمومی استانداری برنامه سخنرانی را قبل از خطبه ها برنامه ریزی نکرده جای سوال دارد . مجریان برنامه می توانستند بعد از اتمام نماز عصر از مردم دعوت کنند به مدت مشخص زمانی حضور داشته باشند تا استاندار محترم با خیال راحت و در جمع طرفداران خود عملکرد استانداری را گزارش نمایند . یا ازشب قبل در تلویزیون زیر نویس می کردند تا مردم اطلاع داشته باشند و هرفردی کار دارد به نماز نیاید .روابط عمومی استانداری . صدا وسیما فارس . ستاد نماز جمعه .تولیت حرم مطهر می بایست هماهنگ عمل می کردند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
2
قرارنیست یه عده ای تو کار انتصاب تیم استاندار دخالت کنند.حتی اظهار نظر کنند...ایول آقای افشانی.ایول مرد...تصویر زیبایت نشان از لیاقت وزارت داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
0
آقاي بهروز پرنيان خو مسئول ستاد نماز جمعه شيراز و مدير آموزش و پرورش ناحيه 2 هستند و از بظاهر اصولگراياني كه دل در طمطراق اصلاح طلبي دارند
خورزو یاسیجی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
1
ایسو دویدور افشانی خیلی هم از همه سرن دلش خاسته قوماشون اوورده من کار چرا ناراحت آبید