کد خبر: ۱۱۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز:

نابودی خانواده در ایران از اهداف غرب است/ سخنرانان و مداحان در ایام محرم مردم را نسبت به منکرات حساس کنند/ لزوم تحریم دولت میانمار در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان

امام‌جمعه شیراز با اشاره به هفته خانواده و آغاز محرم از سخنرانان و مداحان خواست که با امربه‌معروف، مردم را نسبت به منکرات حساس کنند.
نابودی خانواده در ایران از اهداف غرب/ سخنرانان و مداحان در ایام محرم مردم را نسبت به منکرات حساس کنند/ لزوم تحریم دولت میانمار در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به هفته خانواده اظهار داشت: دشمنان با رواج خانه‌های مجردی و ازدواج سفید به دنبال ازهم‌پاشیدگی کانون گرم خانواده در ایران اسلامی هستند.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه تمام نهادهای فرهنگی موظف هستند که در جهت تثبیت پایه‌های خانواده تلاش کنند، ادامه داد: رشد و تربیت و حفظ عواطف در پناه خانواده اتفاق می‌افتد و هیچ نهادی نمی‌تواند جایگزین خانواده با چنین کارایی بشود.

ایمانی تصریح کرد: متأسفانه برخی مردان با روابط نامشروع و ارتباطات غلط مشروع باعث سست شدن بنیان خانواده خود می‌شوند که همین مسئله بزرگ‌ترین ضربه را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: غرب به دنبال سست شدن بنیان خانواده‌ها است؛ همان‌طور که در غرب خانواده در حال نابودی است، می‌خواهند در ایران هم کانون خانواده نابود شود.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار گفت: چشمان مدعیان حقوق بشر بر روی این جنایات هولناک بسته‌ شده است و سازمان ملل نیز جز یک اظهار تأسف کمرنگ و بی‌رمق و نصیحتی به دولت میانمار اقدام دیگری انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: کشورهای مسلمان که تأمین‌کننده نیازهای اولیه کشور میانمار هستند، با قطع ارتباط و تحریم این کشور مانع ادامه نسل‌کشی مسلمانان بشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: متأسفانه همسایگان میانمار دروازه‌های خود را بر روی مردم بیچاره بستند و بسیاری از این مردم در دریا غرق شدند.

وی یادآور شد: به روایتی 600 سال است که مسلمانان در میانمار زندگی می‌کنند و در حق آن‌ها ظلم می‌شود؛ آن‌هایی که طرفدار بودا هستند مگر نمی‌دانند که بودا مظهر صلح است؟!

ایمانی تصریح کرد: همه‌چیز در دنیا معنایش عوض‌ شده و مفاهیم تغییر ماهیت دادند.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه در آستانه محرم هستیم به آغاز هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: به‌وسیله امربه‌معروف و نهی از منکر سایر عبادات سرپا نگه‌ داشته می‌شود.

وی خطاب به مداحان و سخنرانان تأکید کرد: ارزش‌های اسلامی را به مردم معرفی کرده و آن‌ها را نسبت به منکرات حساس کنید.

ایمانی خاطرنشان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا برخی زنان با ظاهری در جامعه حاضر می‌شوند که  مناسب روزهای عزای امام حسین (ع) نیست و این مسئله بدبختی است که جامعه ما را فراگرفته است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان