کد خبر: ۱۱۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس:

در رسیدگی به ایثارگران و جمع آوری آثارشان کوتاهی کرده ایم/ در حوزه دفاع مقدس دچار عقب ماندگی شده ایم

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: سی سال در حوزه دفاع مقدس عقب مانده ایم؛ با گذشت سه دهه از دوران دفاع مقدس بسیاری از آثار شهدا و ایثارگران از بین رفته اند و هیچ منبعی برای دسترسی به آنها نداریم.
در رسیدگی به ایثارگران و جمع آوری آثارشان کوتاهی کرده ایم/ در حوزه دفاع مقدس دچار عقب ماندگی شده ایم
به گزارش شیرازه، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران شعار هفته دفاع مقدس در سال 96 را «من انقلابی ام» عنوان کرد و به تشریح برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس فارس پرداخت.

حمیدرضا گرامی از برگزاری 157 ویژه برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: برنامه هایی که در این هفته برگزار می شوند صرفا مختص شیراز نیست و در سراسر استان شاهد اجرای تقریبا 4 هزار برنامه با محوریت دفاع مقدس خواهیم بود.

رژه نیروهای مسلح، برگزاری یادواره های شهدا در محله ها و نهادهای مختلف، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان، خدمات رسانی رایگان توسط سازمان ها، نهادها و اداره ها از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دفاع مقدس هستند.

گرامی غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای استان، نواختن زنگ مقاومت همزمان با شروع سال تحصیلی در مدارس را از دیگر برنامه های مورد نظر بیان کرد و اظهار داشت: از ابتدای آغاز مدارس، شاهد حضور راویان در مدارس استان جهت خاطره گویی برای دانش آموزان خواهیم بود.

در رسیدگی به ایثارگران و جمع آوری آثارشان کوتاهی کرده ایم/ در حوزه دفاع مقدس دچار عقب ماندگی شده ایموی همچنین به برگزاری نشست های تخصصی نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و از پخش مستند خانواده های شهدا (شهدایی که 3 الی 4 شهید دارند) از صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در فارس خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته شاهد برپایی نمایگاه های مختلف در هفته دفاع مقدس هستیم و پیشکسوتان جهاد و شهادت در قالب یک همایش گرد هم می آیند.


موازی کاری در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس
گرامی با تاکید بر اینکه سی سال در حوزه دفاع مقدس عقب مانده ایم، تصریح کرد: باید از همان ابتدای دوران دفاع مقدس، جمع آوری و حفظ آثار ارزش های موجود در دفاع مقدس  را شروع می کردیم چرا که با گذشت سه دهه بسیاری از این آثار دیگر موجود نیستند و هیچ منبعی برای دسترسی به آنها نداریم.

وی میانگین تعداد ایثارگران در فارس را 300 هزار نفر عنوان کرد و افزود: استان ما جزو چهار استان برتر کشور در حوزه ایثارگری است اما تلاش برای این افراد، شایسته جایگاشان نبوده و در رسیدگی به ایثارگران و جمع آوری آثارشان به نحو احسن، کوتاهی کرده ایم.

گرامی، خون شهدا و دوران دفاع مقدس ایران را عامل مهم و اصلی در آزادگی، عزت و سربلندی این مرز و بوم دانست و خاطرنشان کرد: ولایتمداری، ایثار، خودباوری، اقتدار، جهاد و به عبارت کامل تر ارزش، شرافت و انسانیت شاخصه مهم موجود در جبهه ها بود و هدف از گرامیداشت دفاع مقدس نیز باید در این راستا باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر آسیب شناسی در روند دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و بی ثمر بودن این دیدارها، گفت: متاسفانه در این خصوص شاهد موازی کاری توسط اداره ها و ارگان های مختلف هستیم و متاسفانه تاکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از اتمام دوران دفاع مقدس نتیجه درخور و شایسته ای از ملاقات با خانواده شهدا مشاهده نمی شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف بیان کرد: تمامی دیدارها از خانواده شهدا به صورت کاملا تکراری بوده نه تنها باری از دوش خانواده ها برداشته نشده بلکه آنها را به کلافگی رسانده ایم.

در رسیدگی به ایثارگران و جمع آوری آثارشان کوتاهی کرده ایم/ در حوزه دفاع مقدس دچار عقب ماندگی شده ایمگرامی همچنین در خصوص کارهای بر زمین مانده در حوزه دفاع مقدس به آسیب های موجود از قبیل از بین رفتن بسیاری از منابع معتبر دوران دفاع مقدس، عدم پرهیز از تکرار مکررات، بی توجهی به ایثارگران و آزاداگانی که در قید حیات هستند، کهولت سن و خستگی خانواده شهدا و جانبازان و غیره اشاره کرد و تصریح کرد: باید برای پیدا کردن آسیب ها، ارائه راهکار مناسب و رفع موانع حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک هیئت اندیشه ورز تشکیل بشود.

لازم به ذکر است شیرازه قول تشکیل هیئت اندیشه ورز در حوزه نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس را از مدیر کل این بنیاد گرفت.

*بیشتر بدانیم: «عناوین هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه تا هفتم مهرماه»
جمعه: معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی، سلامت
شنبه: علم و فناوری، جوانان و سربازان
یکشنبه: ولایت مداری، همبستگی ملی، دفاع همه‌جانبه
دوشنبه: اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف
سه‌شنبه: بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی
چهارشنبه: رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت
پنج‌شنبه: شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران
جمعه: فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان
نظرات بینندگان