کد خبر: ۱۱۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
در آیین بازگشایی دانشگاه‌های شیراز مطرح شد:

افزایش کیفیت دانش و آموزش فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور/ ارتقا کیفیت، مأموریت‌گرایی و کارآفرینی، شعار دانشگاه پیام‌نور

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: طبق برنامه ششم توسعه از سال 1400_1396 سهم تحصیلات تکمیلی از 24 درصد باید به 30 درصد افزایش یابد.

افزایش کیفیت دانش و آموزش فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور / ارتقا کیفیت، مأموریت‌گرایی و کارآفرینی، شعار دانشگاه پیام‌نوربه گزارش شیرازه، جلیل مقدسی، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در ادامه مراسم آیین بازگشایی دانشگاه‌های شیراز سال جدید تحصیلی، گفت: سیاست‌هایی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و دانشگاه‌های استان باید در راستای تحقق این اهداف حرکت کنند. با توجه به سیاست‌های برنامه ششم توسعه ارتقا کیفیت دانش و آموزش فارغ التحصیلان باید مدنظر قرار گیرد. همچنین طبق برنامه ششم توسعه از سال 1400_1396 سهم تحصیلات تکمیلی از 24 درصد باید به 30 درصد افزایش یابد که دانشگاه‌های دولتی شیراز شاخص‌های خوبی در حوزه کیفی کسب کرده‌اند.

جلیل مقدسی افزود: در سال‌های گذشته موضوع کمیت بسیار مورد توجه قرار گرفته و حال لازم است مسئله کیفیت در اولویت قرار گیرد. همچنین برگزاری دوره‌های مختلف حرفه‌آموزی جهت ارتقا علم و مهارت دانشجویان باید به جدیت دنبال شود.‌ البته لازم به ذکر است که؛ ارتقا کیفیت هزینه فراوانی دارد و نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی و فضای فیزیکی لازم است که در این زمینه نیازمند همکاری مقامات استان هستیم.

ارتقا کیفیت، مأموریت‌گرایی و کارآفرینی شعار دانشگاه پیام‌نور

در ادامه برنامه عبدالرسول قرائتی، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس گفت: دانشگاه پیام‌نور در سال 1367 با مصوبه شورای عالی فرهنگی کار خود را آغاز و تاسیس شد و اکنون قریب به 29 سال با شعبه‌های فراوان در سراسر کشور فعالیت دارد. عمده بودجه این دانشگاه از تهران دریافت می‌شود. انتقال دانشجویان از مراکز مختلف بسیار سهل و آسان صورت می‌گیرد زیرا منابع و سوالات امتحانی یکسان است و خللی در کیفیت آموزش و ارزیابی ایجاد نمی‌شود.‌

عبدالرسول قرائتی افزود: "ارتقا کیفیت، مأموریت‌گرایی و کارآفرینی" شعار دانشگاه پیام‌نور است. پذیرش بیش از 30 هزار دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه پیام‌نور در مقطع ارشد دانشگاه‌های دولتی گویای پویایی و موفقیت دانشگاه پیام‌نور است. دانشگاه پیام‌نور استان از بهترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی برخوردار است و در سال‌های گذشته افتخارات فراوانی در دنیا کسب کرده است. دانشگاه پیام‌نور جزء یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیاست و ششمین دانشگاه باز برتر دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش شیرازه؛ در پایان این برنامه از تعدادی از اساتید فعال دانشگاه‌های دولتی شیراز و دانشجویان نخبه و دارای رتبه برتر تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها: دانشگاه ، صنعتی ، بازگشایی
نظرات بینندگان