کد خبر: ۱۱۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

«پارکور» برای درجه‌داران پلیس الزامی شد

معاون تربیت و آموزش ناجا از تغییر نظام آموزشی درجه‌داران نیروی انتظامی خبر داد و جزئیاتی از آموزش‌های جدیدی را که تمام درجه‌داران پلیس بدون استثنا می‌بایست پشت سر بگذارند، تشریح کرد.
به گزارش شیرازه، سردار امیرحسین یاوری با اشاره به تغییر نظام آموزشی درجه‌داران پلیس در سراسر کشور اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های تدوین‌شده برنامه‌ریزی لازم در نیروی انتظامی انجام گرفته تا نظام آموزشی درجه‌داران پلیس تغییر کند.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی افزود: در نظام جدید آموزشی درجه‌داران پلیس برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که تمام درجه‌داران کشور بدون استثنا می‌بایست بعد از خروج از دوران آموزشی خود چهار مرحله دوره دفاع شخصی را دیده باشند و در انتهای این دوران تمام مهارت‌های دفاع شخصی را در حد و اندازه مربی درجه سه دفاع شخصی دارا باشند.

وی با بیان اینکه این نظام آموزشی بدون استثنا برای همه درجه‌داران پلیس و در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد، گفت: اولین دوره درجه‌داران نیروی انتظامی که با این شیوه و نظام آموزش دیده‌اند در شهریور ماه سال آینده تحویل نیروی انتظامی می‌شوند.

یاوری اضافه کرد: در این تغییر نظام آموزشی، علاوه بر دفاع شخصی، آموزش پارکور برای تمام درجه‌داران پلیس اجباری می‌شود و همه درجه‌داران می‌بایست دوره کامل آموزش پارکور را ببینند تا در هنگام تعقیب و گریز در خیابان بتوانند به‌خوبی بدوند و از موانع موجود معابر و خیابان‌ها عبور کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا با تأکید بر اینکه برای آموزش درجه‌داران پلیس زمان زیادی اختصاص یافته است، از اعمال این تغییر نظام آموزشی برای زنان پلیس نیز خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه جذب پرسنل پلیس زن محدود شده ولی در نظام آموزشی طراحی‌شده، تغییر آموزش پرسنل زن نیروی انتظامی نیز اعمال می‌شود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان