کد خبر: ۱۱۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

علائم ابتلا به سرطان کلیه

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان کلیه گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می‌شوند.
به گزارش شیرازه، سید هادی مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستایک) اظهارداشت: هدف از برگزاری این سمینار اشنا کردن پزشکان با آخرین مطالعات درباره سرطان های متاستایک کلیه است و در این سمینار از اساتید مجرب جراح ارولوژی و رادیوانکولوژیست دعوت به‌عمل آمده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شوند درمان پذیر بوده ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان محکم و قطعی در این زمینه وجود ندارد بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه بسیار حائز اهمیت است.

این آنکولوژیست ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در مرحله ای مراجعه می کنند که قسمت های مختلف بدن درگیر شده است بنابراین توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه از شایع‌ترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود:مهم‌ترین علامت هایی که تومور های کلیه در فرد مبتلا ایجاد می کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها ، درد در ناحیه کلیه، دفع خون در ادرار و لمس توده در ناحیه پهلو است.

متخصص آنکولوژی با اشاره به اینکه برای تشخیص تومورهای کلیوی راحت‌ترین روش سونوگرافی است، خاطر نشان کرد: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند، چاقی و اضافه وزن، استفاده از رژیم های پرنمک،‌ مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و برخی از شغل ها در صنایع شیمیایی از فاکتور های خطر در این سرطان است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان