کد خبر: ۱۱۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
کیفیت نان مرودشت از نظر مردم؛

امروزه دیگر نان هایمان تازه نیست

نان قوت غالب مردم است و کیفیت آن همواره در زندگی مردم تأثیر داشته و مورد مطالبه گری بوده است.

به گزارش شیرازه، نان قوت غالب مردم است و کیفیت آن همواره در زندگی مردم تأثیر داشته و مورد مطالبه گری بوده است، خبرنگار ما به سراغ تعدادی از شهروندان مرودشتی رفته و نظرشان را در خصوص کیفیت نان جویا شد.

مؤمنی یکی از جوانان مرودشتی در پاسخ به خبرنگار ما بیان داشت: امروزه نان‌هایمان آب‌دار نیست، آب نماد طراوت و تازگی است و این یعنی اینکه نان‌هایمان تازه نیست. بارها شده دیدم که یک نانوایی یک ساعت نان می‌پزد و بعد یک حصیر و گونی روی نان قرار می‌دهد تا نان تازه بماند و دستگاه را خاموش می‌کند یا غیرفعال می‌کند اما نان با تمام این تدابیر تازه نمی‌ماند و نانوا نان خنک شده به مشتری می‌دهد.

امیر کشاورز دیگر شهروند مرودشتی اظهار داشت: در خانه بیشتر نان لواش مصرف می‌کنیم و بااینکه نان سنگ ارزش بیشتری دارد اما کمتر مصرف می‌کنیم چون برخی از نانوایی‌های سنگک یک‌طرف نان را کاملاً می‌سوزانند و نان طعم سوختگی دارد.

فرهاد از کارگران ساختمانی گفت: نان نماد برکت است و در هر سفره‌ای یافت می‌شود و نانواهای مرودشت باید تلاش کنند کیفیت نان را بالا ببرند تا از دعای خیر مردم بهره‌مند شوند.

محمد زارع یکی از دانشجویان مرودشتی تصریح کرد: در خانه مسئولیت خرید نان به عهده من است و من تلاش می‌کنم باکیفیت‌ترین نان را پیدا کنم و بعضی مواقع از این‌طرف شهر به‌طرف دیگر بروم. اگر هم ببینم که نانوا یا شاطر سیگاری هستند و در مراحل پخت نان سیگار می‌کشند تذکر می‌دهم و ازآنجا خرید نمی‌کنم.

زارع عنوان داشت: به نظرم نان با سلامت افراد زیادی سروکار دارد و سلامت روح و روان نانوا نیز در کیفیت نان مؤثر است. بااین‌وجود به دلیل حساسیتی که دارم از تعدادی از نانوایی‌ها نان نمی‌خریم و از مسئولان تقاضا دارم در امر کیفیت نان نظارت بیشتری داشته باشند.


منبع: مرودشت نا

برچسب ها: مرودشت ، مطالبه ، دانشجویی
نظرات بینندگان