کد خبر: ۱۱۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس:

بزرگ‌ترین وقف کشور در دوران انقلاب اسلامی متعلق به فارس است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: بزرگ‌ترین وقف کشور در دوران انقلاب اسلامی متعلق به فارس است.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید میثم حسینی در مورد برنامه‌های دهه وقف در این استان اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی به اجرا درمی‌آید که برخی از آن‌ها از اولویت ویژه برخوردار است.

وی افزود: نشست‌های صنفی با اصناف مختلف ازجمله این برنامه‌ها است و در این برنامه، مذاکراتی با فعالان و تأثیرگذاران اصناف مختلف هر صنف انجام می‌دهیم، آثار و برکات وقف را برای آنان تشریح می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم که مردم را برای ایجاد وقف جدید تشویق کنند.

حسینی در مورد نتایج این نشست‌ها در سال‌های گذشته اظهار داشت: در طی چند سالی که از برگزاری این برنامه می‌گذرد آثار خوبی را شاهد بودیم و نشست با پزشکان، روحانیون، طلافروشان، بازیگران صداوسیما و برخی دیگر از اصناف به دلیل این‌که بسیاری از افراد جامعه با وقف چندان آشنایی ندارند و در راستای ترویج این سنت الهی مفید بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: وقف‌های جدید پنج سال گذشته کشور و همچنین استان فارس، معادل وقفیات ایجادشده در سی سال ابتدای انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های فرهنگی برای آشنایی مردم با این حیطه مهم است.

حسینی ادامه داد: در سال 94 شاهد بزرگ‌ترین وقف بعد از انقلاب اسلامی در کشور در استان فارس بودیم که واقف خیراندیش حاج محمدحسن کاظمی شیرازی اموال مختلفی را وقف کارهای مختلف کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان