کد خبر: ۱۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

همایش طلایه داران امربه معروف شهرستان سپیدان برگزارشد

همزمان با هفته بسیج همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر همراه با تجلیل از فعالان طرح تذکر لسانی در شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش شیرازه، در ابتدای همایش طلایه داران امربه معروف شهرستان سپیدان سرهنگ رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان ودبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان اظهار داشت :امر به معروف ونهی از منکر یعنی خدایی بودن متاسفانه در دنیای مادی امروز مواردی در مقابل امر به معروف ونهی از منکر قرار گرفته است وجای شرافت اصلی در دنیا عوض شده است .وروند تکاملی در دنیا تغییر کرده است واین را می توان در مکاتب غربی مشاهد نمود.امربه معروف ونهی از منکر یک فریضه جهان شمول است ودربرگیرنده همه چیز است.

وی افزود: ماباید جواب بدهیم .چراساکت نشسته ایم و امر به معروف ونهی از منکر انجام نمی دهیم .نگذارید امر به معروف ونهی از منکر از لحاظ پشتوانه خالی شود .این شهرستان از بعد اجرای امر به معروف ونهی از منکر جز یکی از برترین شهرستانهای فارس است .


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی انور امام جمعه شهرستان در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان که با حضوربرخی از مسئولان شهرستان وجمعی از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر در سالن شهدای سپاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج وتبریک شکست داعش توسط جبهه مقاومت،اظهار داشت:به حمدالله کمک نیروهای خدمتگذار مردمی و وحدت رویه ای که بین نظام اسلامی بوجود آمدمنجر به شکست جبهه استکبار شد که ستون فقرات این جبهه مقاومت را ایران اسلامی تشکیل می داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی انور داعش را معجونی برآمده از استکبار صهیونیست عنوان کرد وافزود:انهدام وشکست داعش که قدم اول بود زمینه از بین بردن صهیونیست را فراهم خواهد ساخت و قدم دوم محو اسرائیل است که به لطف خداوند اتفاق خواهد افتاد.

 امام جمعه سپیدان بابیان اینکه خداوند در قرآن به زیبایی فرضیه امربه معروف را بیان کرده است،تصریح کرد:در بعضی از آیات بعد از ایمان امربه معروف ونهی از منکر آمده است ونیز در قرآن این فریضه بعنوان یکی از پایه های حکومت آمده است.

حجت الاسلام موسوی انور با اشاره به اینکه دیگر شرط امر به معروف و نهی از منکر آن است که ضرر جانی و مالی گسترده برای شخص نداشته باشد، تصریح کرد: به عنوان احیاء کنندگان و مروجان فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر لسانی را اصل فعالیت خود قرار دهیم، احترام به قانون، حاکمیت و دستگاه قضا را فراموش نکنیم و خود مجری قانون نشویم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد: طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید تنها وظیفه خود را مقابله با بدحجابی بدانند بلکه همه پدیده‌های پیرامونی این واجب الهی باید مدنظر قرار گیرد؛ همه باید هریک طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر باشند تا مهمترین درس عاشورا در جامعه جاری و ساری شود.


در ادامه فرماندار سپیدان ضمن تبریک هفته بسیج وتبریک شکست داعش توسط جبهه مقاومت،اظهار داشت:طبق فرمایشات بنیان گذار انقلاب اسلامی که فرمودند اگر امربه معروف ونهی از منکر را از پیامبران بگیرند نبوت باید تعطیل شود وهمچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری رعایت امربه معروف ونهی ازمنکر و حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است .

زارع خفری با بیان اینکه باید آمران به معروف و ناهیان منکر در ابتدا خود عامل به انجام این فریضه الهی باشند،تصریح کرد:آمرین به معروف و ناهیان از منکر اخلاق خدا را در جامعه پیاده می‌کنند که باید قدردان آنان باشیم اما باید آمران به معروف و ناهیان منکر آموزش لازم را ببینند ودارای شرایط اخلاقی و شخصیتی لازم برای این کار هم باشند تا بتوانند در رسیدن به اهداف تعیین شده موثر عمل کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان بخش های مختلف ستاد امر به معروف و نهی از منکرشهرستان سپیدان با اهدا لوح تقدیر وهدایا تجلیل شد.

منبع: مارگون
نظرات بینندگان