کد خبر: ۱۱۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

۴۵ درصد خانه‌های روستایی فارس در انتظار مقاوم‌سازی

مدیرکل بنیاد مسکن فارس نسبت به مقاوم‌ نبودن ۴۵ درصد واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان هشدار داد.
به گزارش شیرازه، عطا الله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود ۵۵ درصد واحد‌های روستایی قبل یا بعد از حادثه در فارس مقاوم‌سازی شده است که البته در مقایسه با میانگین کشوری، وضعیتی مناسب داریم.
وی ادامه داد: تاکید ما بر این است که بتوانیم تسهیلات را در اختیار سایر واحد‌های غیرمقاوم هم قرار دهیم.
وی افزود: توصیه می‌شود مناطق شهری و روستایی که تسهیلات مقاوم‌سازی به آن‌ها تعلق می‌گیرد استقبال بیشتری از مقاوم‌سازی داشته باشند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه با مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی نباید هراسی از زمین لرزه و حوادث داشته باشیم، از مردم خواست با مراجعه به بنیاد مسکن در مراکز شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده و ارائه تقاضا و درخواست دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی این واحد‌ها اقدام کنند.
وی در مورد حادثه سیل پارسال و ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی به متقاضیان در مناطق آسیب دیده در استان گفت: حدود ۱۵ شهرستان درگیر سیل بودند که پس از این حادثه مقاوم‌سازی منازل مسکونی در برنامه قرار گرفت و از مردادماه امسال پرداخت تسهیلات به آن‌ها آغاز شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه بنیاد مسکن همواره در کنار آسیب‌دیدگان است و به امدادرسانی و ایجاد شرایط بهتر زندگی برای روستاییان با تلاش جهادی همت گماشته است، اظهار داشت: در حادثه سیل پارسال حدود شش هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که با پیگیری ستاد بحران استان فارس، منابع مالی تامین اعتبار شد.
وی گفت: واحد‌های مسکونی روستایی آسیب دیده سیل پارسال ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهر‌ها نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند.
زمانی از مردم روستا‌های استان فارس خواست مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود را در اولویت قرار دهند و از ساخت واحد مسکونی خود در حریم رودخانه‌ها و مناطق حادثه‌ساز خودداری کنند.
نظرات بینندگان