کد خبر: ۱۱۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶

500 هزار میلیارد تومان سهم فارس از اعتبارات تسهیلات ارزان قیمت وزارت کار/کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در استان طی چند سال اخیر

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت : با اصلاح ساختارها باید فضا را برای رونق اقتصادی و توسعه کارآفرینی ایجاد کنیم .

به گزارش شیرازه،  علی ربیعی وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و کارآفرینان شهرستان جهرم با اشاره به برنامه های کلی دولت در ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت : در بحث اشتغال ، باید با اصلاح ساختار ها بستر را بهبود این فضا مهیا کنیم . 

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی مبارزه با فقر و تلاش در راستای امحای فقر مطلق در جامعه بیان داشت : با همراهی مجلس به دنبال آن هستیم تا افراد تحت پوشش دستگاه ها و نهادهای حمایتی از حداقل حقوق و مزایا بهره مند شوند .

ربیعی با تاکید بر اینکه باید در اجرای برنامه ها هدفدار عمل کنیم به برنامه های وزارتخانه مطبوعش در ایجاد اشتغال فراگیر اشاره کرد و بیان داشت : شهرستان جهرم از لحاظ سرمایه اجتماعی نسبت به میانگین کشوری در سطح بسیار بالایی قرار دارد .

وی از اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در راستای اشتغالزایی خبر داد و افزود: سهم استان فارس از این اعتبارات 500 میلیارد تومان است که در جلسه کارگروه اشتغال استان ، سهم شهرستان جهرم نیز مشخص خواهد شد .

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی  با اشاره به سهم 1100 میلیارد تومانی استان فارس از منابع مرتبط با اشتغال فراگیر ابراز داشت: علاوه بر آن ٦٠ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید برای توسعه اقتصادی استان درنظر گرفه شده است که با برنامه ریزی مناسب می توانیم درصد قابل توجهی از نرخ بیکاری در شهرستان را کاهش دهیم.

علی ربیعی به ظرفیت های شهرستان جهرم از جمله صنایع دام و طیور،گوشت ، صنایع مکمل کشاورزی و گیاهان دارویی در کنار ظرفیت های کشاورزی اشاره کرد و افزود : از طرح های صنعتی شهرستان جهرم حمایت می کنیم . منطقه ویژه ی اقتصادی و شهرک صنعتی از فرصت های کم نظیر در شهرستان جهرم است.
وی همچنین از اختصاص تسهیلات برای تکمیل و ساماندهی مجموعه ورزشی کارگران شهرستان جهرم و رفع مشکلات موجود با سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و عنوان کرد : در این بخش سرمایه گذاری مناسبی خواهیم کرد تا هم کارگران ، بازنشستگان و عموم مردم بتوانند از این مجموعه ورزشی استفاده کتتد.

 وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین از احداث دفتر تامین اجتماعی و شعبه ی بانک رفاه در بخش خفر خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با این اقدامات دسترسی مردم به خدمات بیشتر تسهیل شود و نیازی به مراجعه به مرکز استان و یا مرکز شهرستان برای امورات روزمره نباشند .

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، فارس ، وزیر
نظرات بینندگان