کد خبر: ۱۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
استاندار فارس در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی لارستان:

فرهنگ که بر اقتصاد ارجحیت دارد/ نباید عرصه را برای بیان سلایق تنگ کرد

استاندار فارس تجارب افکار و سلایق در همه حکومت‌ها را امری عادی دانست و گفت: در ابعاد مختلف حکومتی باید شرایطی برای بیان افکار و ایده‌ها فراهم شود و نباید عرصه را برای بیان سلایق تنگ کرد.
به گزارش شیرازه،اجتماعی و فرهنگی لارستان در سالن اجتماعات شهید امامی با ابراز خرسندی از حضور و بیان افراد مختلف از سلایق گوناگون اظهار داشت: این جلسات باعث عقلانیت و رشد سیاسی و اجتماعی می‌شود.

وی بابیان اینکه لارستان دارای تاریخ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی درخشان و به‌نوعی نخستین خاستگاه حکومت اسلامی بوده است، افزود: وجود بزرگانی همچون آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) و آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری(ره)، نشان از این است که لارستان مبدأ فرهنگ و هنر است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری تلاش برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال یک نوع جهادگری است، تصریح کرد: در کنار این موضوع، باید به زیرساخت اصلی کشور یعنی فرهنگ که بر اقتصاد ارجحیت دارد، توجه ویژه داشت که این مهم می‌تواند باعث رشد همه‌جانبه شود.

تبادار  با اشاره به اینکه درصورتی‌که اخلاق در تمام زمینه‌ها حاکم شود باعث ترویج نیکی‌ها و تحکیم نظام می‌شود، ادامه داد: علت قدرتمندی ایران اسلامی، به جهت بهره‌گیری از مشارکت جمعی است.

وی تجارب افکار و سلایق در همه حکومت‌ها را امری عادی دانست و عنوان کرد: در ابعاد مختلف حکومتی باید شرایطی برای بیان افکار و ایده‌ها فراهم شود و نباید عرصه را برای بیان سلایق تنگ کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر فراهم‌سازی مشارکت عمومی مبتنی بر چارچوب قانون اساسی ومقرارت عمومی، تصریح کرد: زمانی که فردی در نظام اسلامی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، باید به همه افراد جامعه توجه کند.

این مسئول با اشاره به شناخت و ارتباط دیرینه با مردم لارستان، گفت:  انتظار می‌رود عالمان اهل تسنن و تشیع باید به کارکرد اصول فرهنگی و اخلاقی در جامعه توجه کنند.

وی بابیان اینکه «سمن‌ها» و گروه‌های مردم‌نهاد باعث پویایی جامعه است و باید مبتنی بر توانایی خود باشند، افزود: اگر  «سمن‌ها» خود را متکی به کمک‌های دولتی کند، از وظیفه اصلی خود بازمی‌ماند اما اگر متکی‌به‌خود باشد، می‌تواند به رسالت خود عمل کند.

استاندار فارس با ابراز خرسندی از تعامل و همدلی بین قومیت‌ها و مذاهب در شهرستان لارستان، گفت: این تفاوت‌ها در ایران اسلامی نه‌تنها تهدید نیست بلکه فرصت بسیار برجسته‌ای است.

وی با توصیه به علمای تشیع و تسنن برای تبادل افکار مبتنی بر اشتراکات در جهت ارائه راهکار  برای افزایش وحدت در جامعه، تصریح کرد: جایگاه علما در جامعه بسیار بالا و بااهمیت است.

تبادار با تأکید بر توجه به موضوعات فرهنگی و هنری، اضافه کرد: امید می‌رود روزبه‌روز نگاه و تحمل مردم  به سمت مشارکت عمومی و همدلی سوق یابد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان