کد خبر: ۱۱۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۶
رئیس سازمان غذا و دارو در شیراز:

نرم‌افزار گزارش‌دهی مردم و پزشکان در زمینه مصرف دارو رونمایی می‌شود/ دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح ملی نقش‌آفرین است

دکتر اصغری گفت: در سازمان غذا و دارو، بستر کار در حوزه الکترونیک فراهم است و به زودی از نرم افزاری برای گزارش دهی مردم و پزشکان، در زمینه مصرف دارو‌ها رونمایی می‌شود.

به گزارش شیرازه، رییس سازمان غذا و دارو در آیین آغاز به کار کنگره آسیایی اروپایی فارماکواپیدمیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در پرداختن به موضوعات جدید حیطه سلامت، پیشتاز خواند. 

دکتر «غلامرضا اصغری»، فارماکواپیدمیولوژی را نیز از موضوعات بین رشته‌ای سلامت برشمرد که در این کنگره به میزبانی شیراز به آن پرداخته می‌شود و گفت: این مبحث، به استفاده از تکنیک‌های اپیدمیولوژی در مطالعات فارماکولوژی می‌پردازد. 

او با بیان اینکه در فارماکولوژی، کارهای ارزشمندی در شیراز صورت گرفته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر مصرف منطقی داروهای بیمارستانی، در کشور پیشرو است و در وزارت بهداشت، از این تجارب استفاده می‌کنیم؛ این دانشگاه در سطح ملی نقش آفرینی می‌کند و اقدامات آن استانی نیست. 

معاون وزیر بهداشت در ادامه به فعالیت‌های اداره کل نظارت بر مصرف منطقی دارو و کمیته‌های سیاستگذاری در سازمان غذ و دارو اشاره کرد که بر اساس گزارش‌های مرتبط با این موارد، اثربخشی دارو‌ها، ریسک مصرف آن‌ها و داروهای جدید را بررسی می‌کنند. 

دکتر اصغری بر نقش سازنده همکاری پزشکان، پرستاران و تیم درمانی در تکمیل فرم‌ها و انعکاس به سازمان غذا و دارو، برای تصمیم گیری صحیح در کمیته‌های سیاستگذاری تاکید کرد و ادامه داد: از جمله این اسیاستگذاری‌ها، افزوده شدن یا حذف دارو از پوشش بیمه است. 

رییس سازمان غذا و دارو با مناسب ارزیابی کردن زیرساخت‌های ایران در امر نظارت‌های دارویی، از امکان بررسی تمامی اطلاعات مصرف دارو در هر بخش و یا تجویز پزشکان در بیمارستان‌های کشور، همچنین امکان مقایسه نسخه‌های تجویز شده، به عنوان بخشی از این زیرساخت‌ها نام برد. 

او همچنین به فعالیت پژوهشی کوهورت‌های کشور در زمینه‌هایی مانند ثبت بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان غذا و دارو از تحقیقات این حیطه حمایت می‌کند، چرا که با توجه به تنوع قومی در کشور، نیاز به مطالعاتی برای بررسی مصرف دارو‌ها در جمعیت‌های مختلف کشور داریم. 

دکتر اصغری همچنین به گزارش‌های مردمی در مورد مصرف دارو‌ها اشاره کرد که اطلاعات خوبی را در اختیار قرار می‌دهد و از یک اقدام جدید برای ساماندهی این ظرفیت خبر داد. 

او اعلام کرد: در سازمان غذا و دارو، بستر کار در حوزه الکترونیک فراهم است و به زودی از نرم افزاری برای گزارش دهی مردم و پزشکان، در زمینه مصرف دارو‌ها رونمایی می‌شود. 

رییس سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای این کنگره و رخدادهای علمی مشابه، موجب افزایش اثربخشی دارو‌ها و کاهش عوارض آن‌ها شود. 

این کنگره تا فردا در شیراز، ادامه دارد.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، غذا و دارو
نظرات بینندگان