کد خبر: ۱۱۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

مطالبات اقتصادی مردم در چارچوب قانون پیگیری و برطرف شود /مردم به ولایت و انقلاب وفادار هستند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حوادث اخیر گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که مطالبات اقتصادی مردم را در چهارچوب قانون پیگیری و برطرف کنند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور مردم در 14 دی برای حمایت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اظهار داشت: در هفته گذشته اتفاقاتی در کشور رخ داد که برخی از این اتفاقات سوءاستفاده کرده و به آشوب دست زدند. 

وی گفت: مردمی که مطالبات اقتصادی و معیشتی داشتند، به موقع صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کردند بنابراین مسئولان نیز باید مطالبات مردم را به طور جدی پیگیری کنند و برای حل مشکلات بیکاری و گرانی اهتمام داشته باشند. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه 3 میلیون و 200 هزار بیکار در کشور وجود دارد، افزود:نیمی از این تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و تعداد بیکاران در استان فارس 265 هزار نفر است بنابراین مجلس و دولت باید به مسئله بیکاری و حل آن توجه ویژه داشته باشند. 

مرادی با اشاره به اینکه اتاق فرمان آشوب‌طلبان از فضای مجازی استفاده کردند، بیان کرد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید به گونه‌ای که در جریان اخیر 26 درصد از تحریک‌ها از داخل کشور و 74 درصد مابقی از خارج از کشور بود که 27 درصد از سمت آل سعود و مابقی از سوی اسرائیل، انگلیس و دیگرکشورها رقم می‌خورد. 

وی خطاب به فتنه‌گران و آشوب‌طلبان عنوان کرد: شما در برابر موج خروشان ملت ایران از مورچه خفیف‌تر و کوچک‌تر هستید همچنین باید به منافقین چنین گفت که شما جایگاهی نزد ملت ایران ندارید چراکه در کارنامه خود شهادت 17 هزار نفر را ثبت کردید. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سلطنت‌طلبان از دیگر حامیان آشوب‌های اخیر بودند، گفت: آیا فراموش کردید در زمان قاجار و پهلوی اروپائیان برای کشور تصمیم می‌گرفتند؟ فراموش کردید که رضاشاه در اواخر عمر چه حقارتی را متحمل شد؟ وابستگی ایران در همه امور حتی پزشکی را فراموش کردید؟ این گذشته شماست. 

مرادی با اشاره به ارتش زمان پهلوی افزود: در آن زمان براساس اعلام مسئولان وقت ارتش تنها 45 روز بدون کمک می‌توانست دوام بیاورد اما ارتش و سپاه و بسیج انقلاب اسلامی 2888 روز در برابر همه جهان مقاومت و برای هر کیلومتر این کشور 14 شهید تقدیم کردند. 

وی با بیان اینکه استقلال امروز ایران مرهون خون شهدا و به برکت انقلاب است، بیان کرد: گذشت زمانی که آمریکا بر منطقه و ایران مسلط بود، امروز ایران اسلامی با اقتدار ایستاده و آمریکائیان رسوای عالم هستند. 

امام جمعه موقت شیراز خطاب به آمریکا و فتنه‌گران گفت: بیش از این مکر و فتنه نکنید چراکه مردم با کمک رهبر فرزانه انقلاب ایستاده‌اند و اگر آمریکا به ناوهای 13 میلیاردی خود در خلیج فارس می‌نازد در صورتی که دست از پا خطا کند ظرف 13 دقیقه این ناوها در خلیج فارس غرق می‌شود. 

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: شما مردم ایران را گرسنه می‌خوانید؟ شما که 42 میلیون گرسنه و بی‌خانمان در کشورتان دارید، شما دم از آزادی می‌زنید. دنیا همه چیز را می‌بیند و مردم ایران نیز بصیر و فهیم هستند.

برچسب ها: مرادی ، امام جمعه ، اقتصاد
نظرات بینندگان