کد خبر: ۱۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

برای کاهش وزن آب خیار و آب چغندر بنوشید!

آب‌خیار برطرف کننده تشنگی و یک شاداب کننده موثر است. مصرف این نوشیدنی می‌تواند بدن‌تان را خنک کند و هم‌زمان با خاصیت مدر بودن خود مواد سمی و سلول‌های چربی را از بین ببرد.
به گزارش شیرازه، همه ما به خوبی می‌دانیم که انواع سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند از چاقی جلوگیری کنند و به کاهش وزن کمک کنند. اما اگر آنقدرها هم طرفدار مصرف میوه و سبزیجات نباشید چه؟ آیا باز هم راه‌حلی هست؟ بله، یک راه‌حل خوشمزه یعنی آبمیوه و یا سبزیجات. این نوشیدنی‌های خوشمزه مملو از مواد مغذی مفید هستند. در حقیقت، با استفاده از این نوشیدنی‌ها می‌توانید چند سایز کم کنید و به وزن و نتیجه دلخواه‌تان دست یابید. کافی است روزانه به جای یک یا دو وعده غذایی‌تان از این نوشیدنی‌های طبیعی و لذت‌بخش استفاده کنید.

توجه داشته باشید! با اینکه این نوشیدنی‌های سرشار از مواد مغذی لازم برای بدن‌تان هستند اما فاقد سایر مواد ضروری مثل پروتئین‌ها، کربن‌ها و چربی‌ها هستند. بنابراین نباید برای کاهش وزن تنها به استفاده از نوشیدنی‌ها بسنده کنید مخصوصا برای مدت زمان طولانی. راه‌حل عاقلانه این است که هم‌زمان با مصرف این نوشیدنی‌ها غذاهای سالم بخورید، تمرینات ورزشی منظم و مرتب داشته باشید و حتی به اندازه استراحت کنید تا بتوانید از یک برنامه سالم کاهش وزن پیروی کنید.
آب‌خیار
مواد تشکیل‌ دهنده:

۱ عدد خیار

آب نصف‌لیمو

یک‌چهارم قاشق‌چایخوری نمک دریایی
طرز تهیه:

خیار را خرد کنید و بعد درون مخلوط‌کن بریزید. بعد از این که خوب له شد و کاملا به مایع تبدیل شد آن را درون یک لیوان بریزید و بعد آب‌لیمو و نمک را اضافه کنید.
فواید:

آب‌خیار برطرف کننده تشنگی و یک شاداب کننده موثر است. مصرف این نوشیدنی می‌تواند بدن‌تان را خنک کند و هم‌زمان با خاصیت مدر بودن خود مواد سمی و سلول‌های چربی را از بین ببرد. قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب‌خیار بنوشید تا اشتهای‌تان کم شود و در نتیجه کمتر غذا بخورید.
آب‌‌کرفس
مواد تشکیل‌ دهنده:

۲ عدد ساقه کرفس تازه

۱ دسته گشنیز

آب نصف‌لیمو

مقداری نمک
طرز تهیه:

کرفس را درشت درشت خرد کنید و درون مخلوط‌کن بریزید. وقتی کاملا له شدند گشنیزها را اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید. آب‌کرفس را درون یک لیوان بریزید و بعد نمک و آب‌لیمو را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.
فواید:

مصرف روزانه آب‌کرفس باعث می‌شود به مقدار قابل توجهی چربی بسوزانید و وزن کم کنید. با استفاده از این نوشیدنی، کالری کم‌تری هم مصرف می‌کنید و درنتیجه لاغر می‌شوید. آب‌کرفس مدر است و در از بین‌بردن و برطرف کردن سلولیت‌ها و پف و تورم بدن نقش به سزایی دارد. این نوشیدنی از یبوست جلوگیری می‌کند و شانس آهکی و سفت شدن بافت‌های بدن را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.
آب‌چغندر
مواد تشکیل‌دهنده:

۱ عدد چغندر

نصف قاشق‌چایخوری پودر دارچین

آب نصف‌لیمو
طرز تهیه:

چغندر را خرد کنید و درون مخلوط‌کن بریزید. خوب مخلوط کنید و بعد آب آن را درون لیوان بریزید. نمک، آب‌لیمو و پودر دارچین را به آن اضافه کنید خوب هم بزنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.
فواید:

آب‌چغندر یک نوشیدنی و مکمل غذایی ایده‌آل و عالی برای کاهش وزن است. این نوشیدنی فاقد هر گونه چربی و کلسترول مضر است و در عین حال مملو از مواد غذایی مفید است. آب‌چغندر منبع خوبی برای فیبرهای خوراکی محلول و نامحلول است که به وسیله دفع بهتر مواد از بدن و عملکرد صحیح سیستم گوارشی مانع از انباشته شدن چربی و در نتیجه کاهش وزن می‌شوند.
آب سبزه گندم

درست شبیه به سبزه‌ای که برای سفره هفت سین سبز می‌کنید. مقداری گندم را خیس کنید تا سبز شوند. زمانی که خوب سبز شد و ساقه‌های آن به میزان کافی رشد کرد و بلند شد می‌توانید از آن به عنوان یک نوشیدنی عالی جهت کاهش وزن کمک بگیرید.
مواد تشکیل دهنده:

۱ فنجان سبزه گندم خرد شده

آب نصف‌لیمو

مقداری نمک
طرز تهیه:

سبزه‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و ۳۰ ثانیه مخلوط کنید. نوشیدنی را درون لیوان بریزید و بعد نمک و آب‌لیمو را اضافه کنید.
فواید:

مصرف آب سبزه‌ گندم یکی از بهترین راه‌ها برای پاکسازی و دفع سموم از بدن است. به دلیل حجم بالای پتاسیم در این نوشیدنی طبیعی کالری زیادی می‌سوزانید و وزن کم می‌کنید. علاوه بر این فیبر قابل توجه آن موجب کاهش اشتها و در نتیجه کم‌تر غذا خوردن‌تان خواهد شد.
آب گریپ‌فروت و فلفل‌دلمه‌ای زرد
مواد تشکیل‌دهنده:

۱عدد گریپ‌فروت

نصف یک فلفل‌دلمه‌ای زرد

۲ قطره استویا
طرز تهیه:

گریپ‌فروت را درون مخلوط‌کن بریزید و انقدر هم بزنید تا کاملا له شود. فلفل‌دلمه‌ای را خرد کنید و به آن اضافه کنید. نوشیدنی را درون لیوان بریزید و استویا (شیرین‌کننده طبیعی) را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد بنوشید.
فواید:

گریپ‌فروت به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند و میزان حساسیت انسولین بدن‌تان را تنظیم می‌کند. فلفل‌دلمه‌ای منبع مفیدی برای آنتی‌اکسیدان‌های ضروری بدن است که کمک می‌کنند مواد سمی به خوبی از بدن‌تان دفع شوند و در نتیجه سالم بمانید.
منبع: سلامتیسم

نظرات بینندگان