کد خبر: ۱۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

آیا پروژه ای دیگر از لامرد خداحافظی می کند؟!

در سفر ترکان مشاور رئیس جمهور به شهرستان لامرد و بازدید از منطقه اقتصادی لامرد، در خصوص تعطیلی پروژه احداث نیروگاه برق در این منطقه اقتصادی تصمیم گیری شده است، موضوعی که با عدم ورود خبرنگاران به جلسه بدنبال رسانه ایی نشدن آن بوده اند.

به گزارش شیرازه،  پس از راه ندادن برخی خبرنگاران به جلسه اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شبهاتی در خصوص محتوای جلسه بوجود آمد، محتوایی که به نظر می رسید نباید رسانه ای می شد!

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ما محتوای جلسه را این چنین عنوان کرد: در این جلسه یکی از مدیران عالی رتبه شرکت سازنده نیروگاه، با بیان اینکه اصلا هیچ نیازی به ساخت نیروگاه در لامرد نبود، نسبت به این موضوع اولین واکنش را نشان داد و گفت "من نمی دانم چرا این هزینه برای ما ایجاد شده است!"


این منبع افزود: این مدیر با عنوان اینکه برق مورد نیاز آلومینیوم فقط ۳۰۰ مگاوات است، عنوان کرد:" این مقدار را می توان از عسلویه، کنگان و برق شهرستان تامین ‌کرد."

 وی ادامه داد: این مدیر بدون توجه به اینکه این نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز دیگر صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد که برای آینده برنامه ریزی شده اند، امری ضروری است، این ‌چنین وانمود کرد که این نیروگاه فقط برای آلومینیوم ساخته شده است. البته شاید از سخن این مسئول این نتیجه را می توان گرفت که دیگر از این صنایع خبری نیست! و یا وی خبری از دیگر صنایع ندارد!

این‌ منبع آگاه افزود: متاسفانه اکثر مدیران عالی رتبه حاضر در این جلسه از این طرح استقبال و عدم نیاز به نیروگاه را منطقی دانستند و فقط یکی از مدیران منطقه ویژه با اشتباه دانستن توقف این طرح در قامت یک مخالف سخنرانی کرد.

 شنیده شده است در زمان بیان این مباحث، شخصی که باید اصلی ترین نقش را برای جلوگیری از خروج نیروگاه بازی می کرد، در حال خوردن میوه بوده و هیچ سخنی در مخالفت آن به زبان نیاورده است.

 به نظر می رسد با خروج این پروژه باید رسما لامرد را به مانند یتیمی دانست که بدلیل بی سرپرستی توسری خور شده است.

منبع:  لامرود
برچسب ها: لامرد ، پروژه ، ترکان
نظرات بینندگان