کد خبر: ۱۱۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

رونمایی از 10محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس/ خرید محصولات تولید فارس در اولویت مدیران باشد

رئیس پارک علم و فناوری فارس از رونمایی ۸ محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس شد.
به گزارش شیرازه، فرید مُر رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به رونمایی از ۸ محصول دانش بنیان در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، آب، سلامت و آی تی در پارک علم و فناوری فارس، اظهار کرد: این محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین اختراعات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس که امروز از آن‌ها رونمایی شد، شامل دستگاه تحرک و توانبخشی به بیماران فلج مغزی، فرستنده هوشمند شناور که در صنعت نفت گاز و پتروشیمی کاربرد دارد؛ سامانه بیت کارت که در خرید اینترنتی کاربرد دارد و دستگاه تصفیه پوسته تزریق گاز کلر که در صنعت نفت کاربرد دارد، است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به اینکه این فقط یک شروع محسوب می‌شود، تصریح کرد: کار‌های بزرگی در پارک علم و فناوری صورت گرفته است، ولی نیاز است که شرکت‌ها حمایت و محصولاتشان تجاری سازی شود تا بتوانند تولید، اشتغال و ثروت داشته باشند.

مُر اضافه کرد: نیاز است تا هم بخش خصوصی و هم تسهیلات کم بهره برای پویاتر شدن شرکت‌های دانش بنیان پای کار بیایند.

وی ادامه داد: تجاری سازی، بازاریابی و جلوگیری از واردات بی رویه کالا‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند می تواند چرخ اقتصاد ما را به حرکت در آورد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: اکنون این شرکت‌ها توانسته اند برای هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنند.

خرید محصولات تولید فارس در اولویت مدیران باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در حاشیه آیین رونمایی از این 10 محصول گفت: این محصولات از بهره وری بالایی برخوردارند و نمونه بارزی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
یدالله رحمانی افزود: استان فارس در چند سال اخیر رشد خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان داشته بگونه ای که از سال 1392 تا کنون واحدهای فناوری استان از 256 واحد به 713 واحد فناوری افزایش یافته و همچنین اشتغال مستقیم در این واحدها از یک هزار و 847 نفر به چهار هزار و 795 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: استان فارس از نیروی انسانی متخصص و موسسه های تحقیقاتی بسیاری برخوردار است لیکن جایگاه این استان در حوزه فناوری نوین و دانش بنیان باید بالاتر از سطح کنونی باشد.
رحمانی همچنین به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در حوزه فناوری اشاره و تاکید کرد: مراکز رشد استان در چهار سال گذشته از هفت مرکز به 21 مرکز افزایش پیدا کرده و همچنین فروش شرکت های دانش بنیان از 39 میلیارد تومان در سال به 615 میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: محصولات دانش بنیان فارس از 150 محصول در سال 92 هم اینک به بیش از یک هزار و 100 محصول افزایش پیدا کرده و همچنین سهم استان فارس از سه درصد تولیدات ناخالص ملی به 3.4 رسیده است.
رحمانی، از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس خواست، در خریدهای خود محصولات تولید داخل استان را در اولویت قرار دهند و به شرکت های فعال در پارک علم و فناوری فارس نیز توصیه کرد بر فعالیت های فناورانه خود بیفزایند.
انتهای پیام

نظرات بینندگان