کد خبر: ۱۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷

قطب گردشگری فارس محروم ازمراکز خدماتی و رفاهی

شهرستان سپیدان با توجه به گردشگر پذیر بودن وشرایط آب وهوایی چهار فصل ؛ نبود مراکز خدمات رفاهی در این شهرستان یکی از مشکلات در زمینه گردشگری است .

به گزارش شیرازه، سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه گردشگری وجذب توریسم با شهره ملی و جهانی است. امروز خرید به عنوان یک عنصر مهم در بین گردشگران مرسوم است و بیشتر گردشگران قبل از سفر به هر منطقه به بررسی وضعیت بازارها و مراکز تفریحی و رفاهی آن می پردازند. مسافران وگردشگران علاوه بر دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی علاقمند به حضور در بازار و مراکز تفریحی و رفاهی شهرها هستند که شهرستان سپیدان از این نعمت بی بهره مانده است.

ضرورت وجود محل‌هایی بمنظور رفع خستگی، تهیه ملزومات سفر، اسکان موقت و ... از زمانی که مسافرت به معنای آنچه که هست پدید آمده حس می‌شده است که در نتیجه ی آن کاروانسراهای بین‌راهی تاسیس شدند و خلا موجود را به خوبی جبران کردند.

مجتمع‌های خدماتی رفاهی دارای ارزش و اهمیت خاصی می باشند که علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، افزایش خدمات عمومی و رضایت‌مندی مسافرین محور تردد مدنظر و همچنین افزایش سودآوری به شهر یا روستای مورد نظر را شامل خواهند شد.

شهرستان چهار فصل سپیدان با داشتن تفرجگاههای بی شمار و با توجه به این موضوع با گسترش و پیشرفت مسافرت ها و همچنین افزایش جمعیت در حال تردد و سفر در جاده‌ها، نیاز به وجود و ساخت مجتمع‌هایی خدمات رفاهی بین راهی بیش از پیش حس می‌شود، یک مجتمع خدماتی رفاهی شامل جایگاه سوخت، مسجد یا نمازخانه و همچنین فروشگاه و تعمیرگاه و ... بسته به مساحت در نظر گرفته شده و جاده مجاور آن است.

در طی یک سفر به شهرستان سپیدان می توان مشاهده کرد اثری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی دیده نمی‌شود و هرآنچه که هست بسیار کوچک و محدود بوده و نهایتا حد یک جایگاه سوخت و یا یک غذاخوری سطح متوسط به پائین و فاقد امکانات لازم است و ملزومات موجود جوابگوی تعداد بالای مسافران خصوصا در ایام پیک سفرها نیست.

با عنایت به اینکه از زمینه‌های افزایش جذب گردشگر از داخل و خارج کشور ایجاد بستر و زمینه مناسب برای رفاه مسافران و ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به عنوان اولین گذرگاه تردد گردشگران و مسافران، جزو فوریت های این بسترسازی به حساب می‌آید و در همین راستا مسئولان مربوطه می‌بایست برای حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه این مراکز گام بردارند.

امید است مسئولان مربوطه نسبت به ایجاد مقدمات لازم در جهت احداث مراکز فوق الذکر در جاده‌های شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که قطعا این موضوع در پیشرفت و توسعه سپیدان هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر افزایش رضایت گردشگران از سفر به نگین زاگرس نقش مهم و اساسی خواهد داشت.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، مارگون ، فارس
نظرات بینندگان