کد خبر: ۱۲۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
امام جمعه موقت شیراز:

مبارزه با قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان باشد/سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود

حجت الاسلام مرادی گفت: مبارزه با قاچاق باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار مسئولان قرار گیرد، چراکه در حال حاضر سالانه ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه 80 درصد مردم مشکل و معضل اصلی جامعه را مشکلات اقتصادی و اشتغال می‌دانند، اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توان از آنها در جهت حل مشکلات استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه جمعیت ایران یک صدم جهان است، گفت: نعمت‌هایی که در کشور وجود دارد یک دهم نعمت‌ها و منابع کل جهان است و این نشان می‌دهد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا مشکلات را برطرف کرد. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به شعار امسال افزود: مقام معظم رهبری 3 گروه را در ایام عید مخاطب قرار دادند، گروه نخست مسئولان بودند که باید از کالای ایرانی حمایت کنند و ضمن ایجاد زمینه‌های صادرات نظارت بر کیفیت اجناس را نیز ارتقا دهند. 

مرادی با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاق برای حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: مبارزه با قاچاق باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستور کار مسئولان قرار گیرد، در حال حاضر سالانه 20 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود هرچند دولت این رقم را 12 میلیارد دلار می‌داند که باز هم زیاد است. 

وی با بیان اینکه گروه دوم که مورد خطاب رهبری قرار گرفتند، تولیدکنندگان بودند، عنوان کرد: تولیدکنندگان نیز باید کیفیت اجناس را ارتقا دهند و متناسب با نیاز و سلیقه مردم کالا تولید کنند همچنین باید مصالح کشور را در نظر بگیرند و با قیمت‌گذاری مناسب رقابت‌پذیری را ایجاد کنند. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گروه سوم مردم بودند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند، این امر سیره علمای اسلام نیز در طول تاریخ بوده است. 

مرادی با اشاره به تولیدات داخل کشور و مصرف مردم از آنها گفت: 91 درصد مردم مواد غذایی تولید داخل را استفاده می‌کنند اما در ارتباط با اجناس الکترونیک تنها 5 درصد کالای داخل مصرف می‌کنند و مابقی از خارج از کشور وارد می‌شود. 

وی با اشاره به آغاز ایام البیض نیز گفت: 112 هزار نفر در استان فارس برای اعتکاف ثبت‌نام کردند و 572 مسجد نیز در سطح استان این عمل عبادی را برگزار می‌کنند. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به روز 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: حکومت اسلامی براساس شایسته‌سالاری و مردم سالاری دینی شکل گرفته است و مردم هم در پیروزی انقلاب، هم در تثبیت آن و انتخاب مسئولان و هم در اعتلای کشور نقش داشته و دارند. 

مرادی با اشاره به همزمان شدن وفات حضرت زینب با روز سیزدهم فروردین گفت: در این روز حرمت وفات حضرت زینب حفظ شود و مردم توجه داشته باشند که به دامن طبیعت می‌روند حرمت این نعمت خدادادی را نیز حفظ کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان