کد خبر: ۱۲۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
برای دوازدهمین سال متوالی:

شیرازی‌ها حرم‌های مطهر عتبات عالیات را گلباران می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با شاخه‌های گل اهدائی مردم شیراز و فارس، حرم‌های مطهر واقع در عتبات عالیات گلباران خواهد شد.
به گزارش شیرازه، اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تبریک میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین(ع)، از اهدای هزاران شاخه گل نفیس به حرم‌های ائمه اطهار(ع) در نجف، کربلا و کاظمین توسط شیرازی‌ها خبر داد.

وی گفت: امسال هم برای دوازدهمین سال متوالی و به مناسبت میلاد پربرکت حضرت علی(ع)، با همت اهالی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)، گل آرایی حرم‌های مطهر حضرت امیرالمومنین امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: هرساله مردم شهرمقدس شیراز با اهدا و نثار شاخه گل‌های نفیس میلاد پرخیر برکت امام اول شیعیان و مولود کعبه را در جوار حرم مطهر آن امامان آسمانی جشن می‌گیرند.

وی، تمام گل های مورد استفاده در این کار را طبیعی و مجلسی دانست و عنوان داشت: هزاران شاخه گل مورد استفاده شامل گل‌های لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه ای آن و همچنین گل میخک و گلایل و انوع برگ های تزئینی است که تماما از بازار ایران خریداری شده است.

قاسمی تصریح کرد: تیم گل آرا به همراه تعدادی از افراد متبرع روز 11 رجب حرم منور حضرت امام حسین (علیه السلام) و حرم حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را گل باران و روز 12 رجب حرم باصفا و مطهر حضرت امیرالمومنین (ع) با گل های طبیعی و نفیس گلباران می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با تصریح اینکه هزینه‌های این کار ماندگار از محل نذورات مردم شیراز تامین شده است، گفت: مردم ولایتمدار شیراز با این کار و ایفای نقش موثر در امر بازسازی، نوسازی و توسعه حرم‌های مطهر، بار دیگر ارادت خاصه‌ی خود به اهل بیت(ع) را نشان دادند.

ایسنا

نظرات بینندگان