کد خبر: ۱۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
بی قانونی و لابی گری در مجمع قانونگذاری شهری شیراز!

درگیری لفظی شدید در هیئت رئیسه شورا/ عدم تایید پیشنهاد بکارگیری 140 مشاور در کمیسیون سلامت و خدمات شهری

منشی دوم شورای شهر شیراز گفت: وضعیت بی قانونی و لابی گری در شورا که توسط دست های پشت پرده اتفاق می افتد حاکم است.
درگیری لفظی شدید در هیئت رئیسه شورا/ عدم تایید پیشنهاد بکارگیری 140 مشاور در کمیسیون سلامت و خدمات شهری
به گزارش شیرازه، اولین جلسه علنی شورای شهر شیراز در سال 97 در حالی برگزار شد که شورای شهر شیراز در طرحی دوفوریتی تعداد اعضای کمیسیون‌های خود را اصلاح کرد.

سیدعبدالرزاق موسوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و از طراحان این طرح بیان کرد: مهمترین بخش شورای شهر، کمیسیون‌ها است لذا باید تصمیمات کمیسیون‌ها از جنبه‌های مختلف قابل دفاع باشد.

وی افزود: حضور اعضا در کمیسیون های متعدد، باعث می‌شود حضور فیزیکی اعضا در کمیسیون‌ها نامنظم شده و اظهارنظرهای کارشناسی استحکام لازم نداشته باشد؛ بنابراین در آغاز سال جدید، تعداد اعضای شورای شهر در کمیسیون ها و ‌هیئت رئیسه باید با تعداد موثر اعضا شکل بگیرد.

بر اساس این طرح هر عضو شورای شهر می‌تواند تنها در دو کمیسیون عضو باشد و تعداد منشی‌های هیات رئیسه از 2 نفر به 3 نفر شامل لیلا دودمان، علی ناصری و قاسم مقیمی افزایش پیدا کرد.

وظیفه سخنگویی شورای شهر شیراز نیز به ریاست شورا واگذار شد؛ در مخالفت این طرح دوفوریتی درگیری لفظی شدیدی در شورای شهر شیراز بین منشی دوم و رئیس شورا صورت گرفت.

لازم به ذکر است که این درگیری پیرو کاهش اعضای کمیسیون ها در شورا و محدودیت افراد برای عضویت در چند کمیسیون شکل گرفت.

علی ناصری عضو شورای شهر شیراز در صحن علنی شورا نسبت به عدم تایید بکارگیری 140 مشاور پیشنهادی وی در کمیسیون سلامت و خدمات شهری و لغو مسئولیت سخنگویی اش در شورای شهر اعتراض و جایگاه خود را به منزله اعتراض ترک کرد و بدور از دیگر اعضا نشست.

وی در این خصوص گفت: وضعیت بی قانونی و لابی گری در شورا که توسط دست های پشت پرده اتفاق می افتد حاکم است.

ناصری درخواست خود را خطاب به فرماندار شیراز و استاندار فارس برای پیگیری این موضوع مطرح کرد.

به گزارش شیرازه، هر کمیسیون تنها 15 مشاور می تواند معرفی کند.

دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در این خصوص خطاب به ناصری گفت: مطالبی که گفته شد تهمتی بیش نبود که از لحاظ قانونی قابلیت پیگیری دارد و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.
نظرات بینندگان