کد خبر: ۱۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در جمع خبرنگاران:

نبود نیروی متخصص بومی مهمترین مشکل حوزه بهداشت و درمان شهرستان مُهر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر گفت: در حال حاضر نبود نیروی متخصص بومی یکی از بزرگترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مُهر است.

به گزارش شیرازه،  سید حسن خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مهر با بیان این مطلب و در پاسخ به این سوال که عمده مشکلات موجود در شبکه بهداشت و درمان شهرستان چیست، افزود: در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت با رویکرد کاهش پرداختی از جیب مردم از 63 درصد قبل از اجرای این طرح به 39 درصد کاهش یافته که این مساله قابل توجه است.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان است، تصریح کرد: در مرکز شهرستان باید خدماتی ارائه شود تا مردم از آن استفاده کنند و از آنجا که منابع دولتی محدود است و پوشش تغییراتی که در مجموعه درمانی مد نظر بود برای تغییر در مجموعه در شهر مهر امکانش نیست.



وی افزود: برای نتیجه گرفتن شورای خیرین را تشکیل دادیم راهی نیست جز اینکه مردم در این عرصه کمک کنند و انتظار داریم کسانی که به هر دلیل نگاه انتفاعی دارند ورود پیدا کرده چرا که می توانیم مجوز صادر کرده و کل مجموعه درمان شهرستان را واگذار کنیم و از همه مهمتر سوددهی و جواب گرفتن مردم در این زمینه است.

خلیلی همچنین در پاسخ به تعداد بیماران خاص و چگونگی حل مشکلات آنها در شهرستان مهر، افزود: داروخانه های مراکز شهرستان به بخش خصوصی واگذار شده است فقط یک داروخانه دولتی داریم و از آنجا که داروهای این بیماران خاص هم هست و تامین داروها به نگه داری خاص هم نیاز دارد با شرایط توزیع خاص سعی کردیم این داروها را در مرکز شهرستان داشته باشیم. خیلی از داروهای بیماران خاص در داروخانه مرکزی موجود است. منهای بیمارانی که سهمیه خاص دارند که باید از داروخانه هلال احمر در استان تهیه می کنند. در حال حاضر 17 نفر بیمار تالاسمی در شهرستان وجود دارد. رایزنی می شود خدمات خاص به این بیماران در بخش های اطفال و مرکز بخش داخلی که در بیمارستان داریم، ارائه دهیم.



رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر در رابطه با روند ساخت بیمارستان گله دار این شهرستان، اظهار داشت: بیمارستان خیر ساز گله دار با همت حاج عزیز صدیقی شروع شده که به زعم دست اندکاران آن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما از نظر کارشناسی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی ندارد. کار ساختمانی آن تمام شده طی بازدیدی که داشتیم دستورات لازم در تسریع تکمیل این ساختمان از نظر ساخت و تجهیزات آن انجام شود و  باید بعد از تکمیل این ساختمان توسط خیر تجهیز شود و به دانشگاه واگذار شود و دانشگاه  در خصوص تامین نیروی انسانی و خدماتی که قرار است به مردم ارائه دهد اقدام کند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: مرکز جامعه سلامت که در درمانگاه موسی بن رضا(ع) قرار دارد با اختصاص اعتبار عملیات اجرای آن هفته اینده شروع می شود و مرکز بیمارستان الحاقی که کارهای پایانی آن انجام می شود. یک پروژه پیمانی و امانی در حال اجرا داریم که در چاه کبکان مرکز سلامت و اورژانس ساخته و همچنین چند خانه بهداشت در این هفته اجرایی شود.



سید حسن خلیلی یادآور شد: اولویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر اجرای برنامه های درمانی که مطالبه مردم است، بوده و بعد از آن برنامه های آموزشی مد نظر است که مهمترین این برنامه ها مرکز آمورشی خیر ساز است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نبود نیروی متخصص بومی یکی از بزرگترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مُهر است.

سید حسن خلیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در بخش پایانی صحبت های خود گفت: از آنجایی که وظیفه ما تربیت نیرو نیست اما سعی می کنیم مشکل جدب نیروی متخصص بومی حل و امیدواریم گره کور درمانی این شهرستان باز شود.

منبع:   عصر مُهر


برچسب ها: مهر ، رئیسی ، بهداشت
نظرات بینندگان