کد خبر: ۱۲۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
در کنفرانس بین المللی افق نو در شیراز مطرح شد:

قدرت آمریکا رو به افول است/ صهیونیست ها دیگر نمی توانند جنایات خود را از چشم ملت ها پنهان کنند

کولبل کارشناس خاورمیانه گفت:در آینده شاهد دموکراسی بیشتری به واسطه رخدادهای کنونی خواهیم بود و می بینیم که سیطره ای که آمریکا می خواهد بر کشورها داشته باشد به آرامی کنار می رود.
قدرت آمریکا رو به افول است/ صهیونیست ها دیگر نمی توانند جنایات خود را از چشم ملت ها پنهان کنندبه گزارش شیرازه، ششمین کنفرانس بین المللی افق نو به مناسبت نزدیک شدن به روز قدس و انتقال سفارت آمریکا به فلسطین اشغالی، با حضور دیوید ویس سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم از آمریکا و یورگن کائن کولبل کارشناس خاورمیانه از آلمان در شیراز برگزار شد.

کولبل کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه کنفرانس افق نو طی روزهای گذشته در مشهد برگزار شد و در آن مراسم شخصیت های بسیاری از کشورهای مختلف حضور پیداکردند، گفت: پروفسور الکساندر دوگین یکی از شخصیت های شناخته شده ای است که در این نشست بین المللی حضور داشت.

کولبل بازپرس جنایی در آلمان به صحبت های دوگین در کنفرانس افق نو اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ هایی که در سوریه و فلسطین در گرفته یک اشکالی برای مدرنیته است؛ الان تنها قدرت دنیا آمریکا است و سعی می کند که همه کشورها را در کنترل و قدرت خوش بیاورد.

وی با بیان اینکه بازیگران دیگری هستند (ترکیه و ایران) که به این عرصه اضافه می شوند، این موضوع معادلات دنیا را در 10 سال آینده عوض خواهد کرد و دنیای جدیدی خواهیم داشت، افزود: جهانی شدن از بین رفته و دنیا الان تقسیم شده است؛ آسیا و ایران به عنوان قدرت های جدید در حال ظهور هستند.

این کارشناس خاورمیانه گفت: در آینده شاهد دموکراسی بیشتری به واسطه رخدادهای کنونی خواهیم بود و می بینیم که سیطره ای که آمریکا می خواهد بر کشورها داشته باشد به آرامی کنار می رود.

کولبل خاطرنشان کرد: زمانی جمهوری فدرال در قسمت شرقی آلمان تحت سیطره کمونیست بود، اما دیدیم که سیستم کمونیستی در آخر دهه 80 و 90 بدون هیچ گونه درگیری از هم پاشید و الان دیگر وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد: برای این تغییر خطر جنگ بسیار بزرگی وجود دارد.

این بازپرس جنایی بیان کرد: صهیونیست ها سعی داشتند اتفاقاتی که در فلسطین می افتد را مخفی نگاه دارند چرا که در سازمان ملل، دادگاه های جنایی و غیره قدرت و نفوذ داشتند و رسانه تحت سیطره شان بود اما آنچه که مبرهن است با تمام این خفقان ها همه مردم دنیا می دانند که طرف خوب و بد ماجرا کیست.

کولبل اظهار داشت: اکنون آمریکا و اسرائیل قسمت مجرم قضیه هستند، واضح و آشکار کارهای خود را انجام می دهند و هیچ ابایی از جنگ داخلی و کشتن فلسطینیان بخاطر انتقال سفارت ندارند.

ویس سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم از آمریکا با ابراز تاسف از زیادتر شدن روزانه کشته شدگان در فلسطین، گفت: امروز، روز غمگینی است چرا که علاوه بر این جنایت ها، در یوم النکبت (روز اشغال فلسطین توسط رژیم اشغالی صهیونیست) قرار داریم.

وی تصویرسازی دروغین اسرائیلی ها مبنی بر نفرت مسلمانان به یهودیان را بخشی از علت نکبت این روز عنوان و بیان کرد: تاریخ ما را که ورق بزنید می بینید که در دو هزار و 300 سال گذشته اجداد ما توسط اروپایی ها آزار و اذیت می شدند چرا که مسیحیان می خواستند دین خود را به زور به یهودیان تحمیل کنند؛ آن روزها مسلمانان از جمله ایرانیان، یهودیان پناهنده را در کشورهای خود پذیرفتند و با آنها با مهربانی و انسانیت رفتار کردند.

خاخام و سخنگوی ضد صهیونیسم آمریکایی اذعان داشت: در تورات آمده است که با افرادی که با شما نیکی می کنند به نیکی رفتار کنید اما می بینیم که متاسفانه اسرائیلی ها بر خلاف این سخن عمل می کنند اما ما مذهبیون یهودی همواره زندگی مسالمت آمیز اجدادمان در کنار مسلمانان را در خاطر داریم و تاریخ را از یاد نخواهیم برد.

وی افزود: اسرائیلی ها قدرت رسانه را در اختیار دارند و بر ما نیز رحم نمی کنند؛ ما تاکنون قادر نبوده ایم صدای خود را به مردم دنیا برسانیم اما سعی کرده ایم اعتراض خود را با تظاهرات اعلام کنیم.

ویس سخنگوی یهودیان ضد صهیونیسم گفت: زندگی مسالمت آمیز ما با مسلمانان نشانه ای از این است که رفتار این یهودیانی که ظلم می کنند چیزی نیست که در تورات آمده باشد، نباید رفتار آنها را به پای همه یهودیان گذاشت چرا که ما از رفتارهای غیراخلاقی آنها ناراضی هستیم و مخالفت خود را اعلام کرده ایم.

این فعال بین المللی در زمینه مبارزه با اسرائیل، فلسطین را قربانی نهضت اخلاقی چشم بسته صهیونیستم و امتناع لجوجانه در قبول واقعیت وجود مردمی غیر از خود دانست و بر این باور بود که ملت فلسطین نسبت به وطن خود و دریافت غرامت بابت خسارات مالی و زیان هایی که در دهه های گذشته بر آنها وارد آمده محق هستند.

وی تصاویری از جنایات اسرائیل بر علیه فلسطین و تظاهرات یهودیان بر علیه خاخام هایی که بی اخلاقی دارند و صهیونیسم را به مخاطبان این کنفرانس نشان داد و گفت: ما بارها مطالبی منتشر کرده و از ادعاهای مردم فلسطین حمایت کرده ایم و نسبت به رنج هایی که متحمل شده اند با آنها همدردی کرده و به مردم فلسطین در اعتراض به بدرفتاری هایی که با آنها صورت گرفته، پیوسته ایم و معتقدیم که بر یهودیان واجب است که با کلیه انسانها با صداقت و از روی اخلاق رفتار کنند.

گفتنی است برگزاری این نشست بین المللی با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون فرهنگی رهپویان وصال، آستان مقدس رضوی و آستان مقدس احمدی و محمدی علیهم السلام صورت گرفت.
نظرات بینندگان