کد خبر: ۱۲۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری فارس:

365 پرونده قاچاق منجر به صادرات شده است/ در فارس کولبری نداریم/ 80تن کالای قاچاق امحاء می‌‌شود

احمدی‌زاده گفت: تا کنون ۳۶۵ پرونده قاچاق منجر به صادرات شده است که رقم خیلی کمی است و به دنبال افراد متقاضی برای صادرات کالاهای قاچاق بادوام هستیم.

به گزارش شیرازه،365 پرونده قاچاق منجر به صادرات شده است/ در فارس کولبری نداریم/ 80تن کالای قاچاق امحاء می‌‌شود مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری فارس در جمع خبرنگاران از امحاء بالغ بر 80 تن کالای قاچاق خبر داد و گفت: کالاهایی که برای امحاء مشخص شده شامل 800 ردیف کالایی که حدود 90 درصد آن سلامت‌محور می‌باشد. در دو ماهه اول امسال نیز 38 تن کالای قاچاق به ارزش 370 میلیون تومان امحاء شده است.

احمد احمدی زاده با بیان اینکه تا کنون ۳۶۵ پرونده قاچاق منجر به صادرات شده است که رقم خیلی کمی است، گفت: به دنبال افراد متقاضی برای صادرات کالاهای قاچاق بادوام مانند یخچال و غیره هستیم که کالاها را با قیمت مناسب صادر کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با بیان اینکه اهتمام دستگاه های مسئول در مبارزه با قاچاق کالا بر امر پیشگیری متمرکز شده است، گفت: با توجه به محدودیت های قانونی بخش زیادی از کالاهای کشف شده نظیر لوازم خانگی، اتومبیل و غیره در انبار نگهداری می شود.

کشف 10 دستگاه خودروی لوکس قاچاق در فارس

او از وجود 10 دستگاه خودروی لوکس قاچاق در انبار فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس قانون این کالاها بعد از تشریفات قانونی تنها در صورتی قابل واگذاری است که خریدار قصد صادرات را داشته باشد.

احمدی زاده با اشاره به پیشتازی فارس در پیشگیری از قاچاق کالا، گفت: تاکنون 110 انبار در سامانه ثبت شده که نسبت به دیگر استان ها پیشتاز هستیم؛ با ثبت انبارها قطعا با کاهش جدی در قاچاق کالا مواجه خواهیم بود.

او ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری سامانه جامع انبارها راه‌اندازی شود تا از این طریق تمام انبارهای موجود در فارس در سامانه ثبت و لینک بین دستگاهی هم ایجاد شود که در این صورت نیروی انتظامی به صورت آنلاین می‌تواند ورود و خروج کالا از انبارها و تا رسیدن به مقصد را پیگیری کند.

کشف 604 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری

او اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال بالغ بر 604 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است که اغلب پوشاک و مواد آرایشی بهداشتی بوده است. نسبت به سال قبل نیز 35 درصد افزایش کشفیات را شاهد هستیم.

احمدی زاده با بیان اینکه امسال در رابطه با قاچاق کالا در فارس تعداد 1104 دستگاه خودرو توقیف شده است، گفت: بعد از نوسانات بازار ارز، شاهد کاهش قابل توجه در قاچاق کالا خصوصا در البسه بودیم.

او با اشاره به آمار میزان قاچاق کالا از سال 92 تاکنون، گفت: در سال 93 ارزش کل کالای قاچاق کشف شده 25 میلیارد دلار بود که این میزان در سال 94 به 19.5 میلیارد، در سال 95 به 13 میلیارد و سال 96 نیز به 10 تا 11 میلیارد دلار رسید.

احمدی همچنین با اشاره به جدیت فارس در مبارزه با ارز قاچاق، گفت: 36 صرافی در فارس فعال است که تعدادی از این صرافی ها قبل از نوسانات بازار به دلیل تخلفات صنفی تعطیل شده بود؛ از کل صرافی ها، 10 واحد در شهرستان ها و مابقی در شیراز فعالیت دارند.

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری فارس با اشاره به حضور 22 دستگاه در امر مبارزه با کالای قاچاق، از جدیت مدیران و دستگاه های مسئول در این امر خبر داد.

راه‌اندازی پاسگاه سیار توسط نیروی انتظامی در مسیرهای اصلی قاچاق

احمدی زاده با تصریح اینکه کولبری در فارس نداریم، گفت: با توجه به تشدید برخوردهای قانونی با قاچاقچیان کالا و قرمزشدن مسیرهای اصلی قاچاق، حمل کالا با خودروهای سنگین کاهش یافته است.

مدیرکل سیاسی استانداری فارس از راه اندازی پاسگاه سیار توسط نیروی انتظامی در فارس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جانمایی پاسگاه های انتظامی در فارس با شرایط امروز متناسب نیست، راه اندازی پاسگاه سیار و استقرار آن به شکل دوره ای در مسیرهای مختلف، زمینه مواجهه بهتر با قاچاقچیان کالا را فراهم کرده است.

بنابراین گزارش 12 تیرماه، سالروز صدور فرمان رهبری معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 81 است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان