کد خبر: ۱۲۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز:

خانواده های شیرازی 10 درصد صرفه جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه همچنان با روند فزاینده مصرف برق روبرو هستیم گفت: انتظار است شهروندان با صرفه جویی و مصرف بهینه، این روند مصرف را اصلاح کنند تا بیش از این شامل خاموشی های نا خواسته نشوند.
به گزارش شیرازه، جلال زراعت پیشه مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز اظهار داشت: در روزهای گذشته مصرف انرژی در شیراز و شهرستان های اطراف به حدود یک هزار و 168 مگاوات رسیده است، این در حالی است که همچنان روزهای گرمتری در تابستان امسال پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه مصرف یک هزار و 168 مگاوات قطعا نقطه اوج مصرف نیست و پیش بینی می شود میزان مصرف در مناطق تحت پوشش این شرکت از این رقم بیشتر شود و سال گذشته در این مناطق یک هزار و 274 مگاوات نقطه اوج مصرف بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد: به رغم خشکسالی و کاهش تولید برق از نیروگاه های برق آبی با تغییر تکنولوژی و بهره برداری از نیروگاه های حرارتی پیش بینی می شود معادل سال گذشته بتوان برق تولید کرد اما نکته مهم در همراهی و مشارکت مردم و کاستن از بار مصرف است، اگر 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی شود در روزهای آتی نیز بدون هیچ نگرانی تابستان را خواهیم گذراند.

زراعت پیشه گفت: بر اساس تفاهم نامه موجود، کشاورزان در قبال 4 ساعت خاموشی پمپ ها در ساعات اوج مصرف 20 ساعت برق رایگان دریافت می کنند.

وی افزود: امسال علاوه بر صرفه جویی در ساعت های اوج مصرف باید در ساعت های غیر اوج هم به صرفه جویی پرداخت زیرا کاهش آب پشت سدها و کاهش انرژی برق آبی، تامین برق در این ساعات را هم مشکل کرده است.

به ساعت ‎هایی که مصرف برق زیاد است، ساعت اوج مصرف یا پیک مصرف می ‎ گویند. در ساعات اوج مصرف برق که در اواسط روز و اوایل شب است، وسایل روشنایی نیز به جمع مصرف‌کنندگان برق می‌پیوندد.

ساعات پیک مصرف در تابستان بین ساعات 14 تا 16 و 19 تا 23 است.
ایرنا
نظرات بینندگان