کد خبر: ۱۲۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین رده‌بندی خود از ثروتمندترین کشورهای جهان، پیش‌بینی کرده است که کشور کوچک ماکائو تا سال ۲۰۲۰ جای قطر را در صدر فهرست خواهد گرفت.
به گزارش شیرازه، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین رده‌بندی خود از ثروتمندترین کشورهای جهان، پیش‌بینی کرده است که کشور کوچک ماکائو تا سال ۲۰۲۰ جای قطر را در صدر فهرست خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود سرانه تولید ناخالص داخلی ماکائو، این کشور کازینوها و پایتخت شرط‌بندی جهان، تا دو سال دیگر به ۱۴۳هزار و ۱۱۵ دلار برسد و تبدیل به ثروتمندترین کشور جهان شود.

به این ترتیب قطر، که پیش‌بینی می‌شود سرانه تولید ناخالص ملی‌اش به ۱۳۹هزار و ۱۵۱ دلار برسد، جای خود را در مقام نخست از دست خواهد داد.

ماکائو از زمانی که در بیست‌ سال پیش به تحت حاکمیت چین بازگشت تبدیل به قطب شرط‌بندی این کشور شد. این کشور به عنوان سرزمینی خودمختار وابسته به چین تنها مکانی در این ناحیه است که در آن قمار قانونی به شمار می‌آید و در نتیجه بسیاری از شرطبندان منطقه سالیانه به این ناحیه سرازیر می‌شوند.

در رتبه‌های بعدی ثروتمندترین کشورهای جهان بر اساس تولید ناخالص ملی کشورهای لوکزامبورگ، سنگاپور، برونئی دارالسلام، ایرلند، نروژ، امارات متحده عربی، کویت و هنگ‌کنگ قرار دارند.

در این رتبه‌بندی کشورهای آمریکا در رتبه ۱۲، آلمان در رتبه ۱۷، فرانسه در رتبه ۲۸ و انگلیس در رتبه ۲۹ قرار گرفته‌اند.


نظرات بینندگان