کد خبر: ۱۲۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
رئیس بسیج سازندگی فارس مطرح کرد:

کمک بسیج سازندگی به 52 کارخانه ورشکسته/ انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی در قالب محرومیت زدایی

رئیس بسیج سازندگی فارس گفت: در راستای حمایت از از تولید داخلی تاکنون به 52 عدد از کارخانه های استان کمک کرده ایم تا تعطیل نشوند.
کمک به 52 کارخانه ای که در آستانه تعطیلی بوده اند/ انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی در قالب محرومیت زداییبه گزارش شیرازه، رئیس بسیج سازندگی فارس ظهر چهارشنبه (14 شهریور) در جمع خبرنگاران از اجرای 900 پروژه محرومیت‌ زدایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پروژه‌ های اقتصاد مقاومتی در بسیج سازندگی در قالب اجرای پروژه ‌های متعددی نظیر محرومیت ‌زدایی دنبال می‌شود.

عبدالحمید اسماعیلی با بیان اینکه اشتغالزایی و رفع بیكاری، كمك به تولید و علمی كردن و بهره‌برداری بیشتر با نگاه مهارت‌آموزی در حوزه اشتغال فارغ ‌التحصیلان دانشگاه ‌ها را در دستور كار خود قرار داده ‌ایم، با اعلام اینکه از سال جاری تاکنون برای 8 هزار نفر اشتغال زایی داشته ایم، اذعان داشت: تمامی افرادی که شاغل شده اند بیمه شان نیز لحاظ شده است چرا که ما اشتغال را بعد از گذشت یكسال و با احتساب بیمه افراد در نظر می‌گیریم كه اگر بیمه داشتند آنان را جزو افراد صاحب شغل محسوب می‌‌كنیم.

وی افزود: در راستای حمایت از از تولید داخلی تاکنون به 52 عدد از کارخانه های استان کمک کرده ایم تا تعطیل نشوند.

رئیس بسیج سازندگی فارس اظهار داشت: با همکاری تعدادی از دستگاه‌ های استان 170 میلیارد تومان به كارخانجات کمک کردیم و در راستای رفع موانع تولید نیز اقدامات مختلفی با همکاری ادارات استان انجام دادیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های سازمان بسیج سازندگی فارس در راستای محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: ایجاد قرارگاه شهید اسکندری در شیراز با هدف رفع محرومیت به صورت تخصصی در استان بوده است.

وی با اعلام اینکه طی روزهای گذشته 110 پروژه محرومیت‌ زدایی در جهرم انجام داده ایم و ظرف روزهای آینده نیز 50 پروژه دیگر در آباده و خرم‌ بید انجام خواهیم داد، خاطرنشان کرد: 50 درصد پروژه‌ های محرومیت زدایی با مبلغی بالغ بر 18 میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی صورت گرفته و مابقی آن توسط دستگاه ‌های اجرایی كه اعلام آمادگی كرده‌ اند انجام خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس در انتها درباره وضعیت خشکسالی در فارس و کمک به این موضوع، بیان کرد: تلاش کرده ایم که محصولات شهرها بومی سازی شود و منطبق بر تولیدات بومی مناطق مختلف حمایت کنیم.
نظرات بینندگان