کد خبر: ۱۲۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

حضور 50 میهمان خارجی و 160 استاد زبان و ادبیات فارسی در یاد روز حافظ

مدیر مرکز حافظ شناسی گفت: برنامه امسال یاد روز حافظ با حضور بیش از پنجاه میهمانان خارجی از سراسر کشور های دنیا و بیش از یکصدو شصت نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی سراسر ایران و از دانشگاه های معتبری برپا می شود.
حضور 50 میهمان خارجی و 160 استاد زبان و ادبیات فارسی در یاد روز حافظ امسال
به گزارش شیرازه، سومین نشست دبیرخانه یادروز حافظ با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و حسنلی مدیر مرکز حافظ شناسی در خصوص برگزاری یادمان حافظ در شیراز برگزار شد.

سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس بیان داشت: مقدمات مذاکرات ثبت شدن هفته فرهنگ و هنری حافظ انجام پذیرفته است و در فرصت مغتنم این مهم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دنبال خواهد شد.

مدیر مرکز حافظ شناسی ضمن قدردانی از برنامه ها و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه گفت: آنچه شیراز را به شهری متفاوت و دیار فرهنگ و هنر و ادب ایران زمین بدل کرده است حضور ادیبان، پژوهشگران و اساتیدی است که بدون هیچ چشمداشت مالی در طی سال در این مسیر فعالیت می کنند و انتظاری که این فعالان در بحث فرهنگی و هنری از متولیان استان همانند استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای متولی دارند این است که در این مسیر یاری رسانند و موانع راه را مرتفع کنند.

 کاووس حسنلی در ادامه افزود: برای بسیاری از پژوهشگران و اهالی فرهنگ و ادب بسیاری از برنامه ها نه منفعت مالی دارد و نه منفعت اعتباری چراکه این بزرگان در تمام سال در حال فعالیت و نوشتن و پژوهش هستند و آنچه باعث ایستادگی در این راه شده است، همانا عشقی است که به فرهنگ و هنر و شهر شیراز دارند و باعث دلگرمی است که شاهد حمایت و همراهی مدیرانی موثر حوزه فرهنگ باشیم .

رییس مرکز حافظ شناسی بیان کرد: امسال به همت همه اساتید بخش زبان و ادبیات فارسی و جمع حاضر تمام توان و تلاش خود را مصروف هر چه بهتر برگزار شدن این همایش کرده اند و بدون هیچ چشم داشتی با عشق این جریان دنبال می شود. از سویی بیش از بیست نفر از دانشجویان دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه با این دبیرخانه چندین ماه است که در حال فعالیت هستند.

حسنلی با اشاره به اینکه برنامه امسال یاد روز حافظ با حضور بیش از پنجاه میهمانان خارجی از سراسر کشور های دنیا و بیش از یکصدو شصت نفر از اساتید زبان و ادبیات فارسی سراسر ایران و از دانشگاه های معتبری برپا می شود؛ افزود: در این همایش بیش از یک هزار و سیصد مقاله به دبیرخانه ارسال شد که حدود سیصد مقاله علمی آن پذیرفته خواهد شد و مراسم افتتاحیه صبح روز هجدهم در مجتمع تفریحی فرهنگی دانشگاه شیراز خواهد بود و پانل های تخصصی ارائه مقالات و سخنرانی ها نیز در مجتمع کوی دانشگاه و این سه روز تا بیتسم مهر ماه است.

نظرات بینندگان